Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Talentovaní mladíci z Indy Lights našli uplatnění

Talentovaní mladíci z Indy Lights našli uplatnění

Šanci jim dá nový tým Harding Steinbrenner Racing

Už v Sonomě si stáje Harding Racing a Andretti Autosport otestovaly možnou spolupráci a test to byl nadmíru úspěšný. Hlavně šampion Indy Lights Patricio O´Ward se předvedl ve skvělém světle. Své schopnosti teď bude moci, společně s letošním vicemistrem juniorské série Coltonem Hertou, dál rozvíjet. Harding Racing totiž oba ve středu potvrdil coby svou jezdeckou sestavu pro rok 2019.

A chybět u toho nebude ani tým Michaela Andrettiho, který už v Sonomě sestavě Mika Hardinga poskytoval technickou pomoc. Podle webu Racer.com má být Andretti nadále v angažmá O´Warda a Herty zapojený. Oba piloti letos startovali za Andrettiho tým v Indy Lights.

Mike Harding navíc získal dalšího partnera. Tým s ním bude spoluvlastnit teprve dvaadvacetiletý George Michael Steinbrenner IV. Jeho otec a strýc vlastní společně baseballový tým New York Yankees a právě na legendárním stadionu Yankees uspořádali Harding a Steinbrenner IV tiskovou konferenci.

Navzdory nízkému věku není George Steinbrenner IV ve světě IndyCar nováčkem. Tým založil v roce 2016, poslední dva roky spolupracoval s Michaelem Andrettim v Indy Lights právě na voze Coltona Herty.

„S radostí mohu oznámit, že Mike Harding a George Steinbrenner spojí své síly a budou řídit tým Harding Steinbrenner Racing,“ řekl šéf stáje Brian Barnhart. „Posuneme se k tomu, abychom nasazovali dva vozy, jak jsme si v průběhu sezony vytyčili. Rozhodli jsme se vsadit na budoucnost a na dvě hvězdy Indy Lights, vítěze Freedom 100 (závod Indy Lights na Indianapolis Motor Speedway, pozn. red.) a vicemistra Coltona Hertu a na úřadujícího šampiona Patricia O´Warda,“ dodal.

Steinbrenner, který je mladší než většina jezdců na startovním roštu, prozradil, že už od dětství bylo jeho cílem být majitelem týmu v IndyCar. „Vždycky bylo skvělé vidět v padoku na skútrech Willa Powera nebo Scotta Dixona, ale když kolem mě prošli Roger Penske nebo Michael Andretti, věděl jsem, že chci být jako oni,“ prozradil.

Mike Harding založil tým vloni. Odjel však jen omezenou sezonu na oválech. Letos stáj absolvovala poprvé celý ročník. Dlouhodobě sázela na Gabbyho Chavese, na toho teď ale zbude zřejmě černý Petr. Už v průběhu sezony musel Chaves na několik závodů přepustit své místo jiným jezdcům. Původně podle prohlášení Barnharta proto, že mu tým hledal stájového kolegu pro příští sezonu. Několik závodů tak odjel Conor Daly, finále pak O´Ward a Herta.

Stáj se totiž navíc v průběhu roku dostala do ekonomických potíží, souvisejících s Hardingovými osobními finančními problémy. To by měl vyřešit právě Steinbrenner, respektive bohaté kontakty jeho rodiny. Harding také postrádal zkušené mechaniky. Když se v Sonomě dvou vozů ujal Andrettiho personál z Indy Lights, hned to byla jiná káva.

„Kdybyste se mě vloni zeptali, jestli budu pilot IndyCar, řekl bych vám, že kéž by, ale spíš ne,“ komentoval své angažmá O´Ward. „Je to životní šance. Teď nemohu být v lepší pozici. Jsem vděčný za tuto šanci týmu Harding Racing, Mikovi Hardingovi, rodině Steinbrennerových. Pro toto jsem celý život dřel,“ doplnil Mexičan.

„Konečně mohu oznámit své plány na příští rok. Byla to dlouhá cesta. Potom, co jsem si skvěle užil Sonomu a vyzkoušel si závody IndyCar, jsem v to doufal ještě více. Je to možné jen díky Mikovi Hardingovi a velký dík musím vzkázat také Steinbrennerovým,“ přidal se Colton Herta.