Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Bottas chce lepší pneumatiky

Bottas chce lepší pneumatiky

Häkkinen by uvítal návrat války pneumatikářů

Když se před sezonou 2017 měnila pravidla a s nimi i rozměry pneumatik, Pirelli dostalo za úkol vyrobit gumu, která bude jezdce motivovat k více než jedné zastávce v boxech a která zároveň nebude tak citlivá na výkyvy teploty. Již končí sezona 2018, dvouzastávkových strategií je jako šafránu a přehřátí pneumatik zůstává velkým strašákem i pro tak dobré jezdce, jakým je Valtteri Bottas, a tak kvalitní vozy, jakým je Mercedes W09.

"Tento rok se musíme na každém okruhu věnovat hlavně pneumatikám a v posledních závodech je to ještě horší, začaly vznikat puchýře," stěžuje si Bottas. "Musíme pneumatiky zahřát na určitou teplotu a víme, že dále už zajít nesmíme, takže se na to soustředíme.

Na místech jako Suzuka, když je teplo a (v rychlých zatáčkách) pneumatiky dostávají hodně energie, jsou vystaveny velkému bočnímu přetížení, tak je těžké držet teplotu pod kontrolou. Nakonec v podstatě pouze pomalu kroužíme, což není zrovna ideální stav.

Tyto vozy mají tak ohromný potenciál, že i s jednou zastávkou by to mohl být skvělý závod, kdyby všichni jeli naplno. Vozy ještě nikdy nebyly tak rychlé jako teď."

Bottas už měl možnost otestovat i pneumatiky pro rok 2019 a měl pro ně jen velmi opatrnou pochvalu: "Před pár týdny jsem se zapojil do testování pro příští sezonu. Nepochybuji, že (u Pirelli) makají naplno a příští rok to snad bude o trochu lepší."


Pro srovnání, v kvalifikaci (kde se pneumatiky nešetří) v Japonsku získal Lewis Hamilton pole position časem 1:27,760, zatímco Sebastianu Vettelovi stačilo k dosažení nejrychlejšího kola v závodě zajet 1:32,318.

Mika Häkkinen si myslí, že pomoci může pouze návrat války pneumatikářů.

"Není konkurence. Měli by přijít další výrobci," řekl dvojnásobný mistr světa. "Když mluvím s jezdci, říkají mi, že pneumatiky mají určitý vrchol. Stačí na ně zatlačit malinko více a dojde k přehřátí. To není kritika Pirelli, to je prostě fakt a argument pro návrat konkurence."