Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Tak ať mě předjede!

Tak ať mě předjede!

Jezdci Toro Rosso se opět vymkli kontrole

S Daniilem Kvjatem, Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem to Toro Rosso v minulých letech nemělo snadné. Jistě si i vy vzpomenete na několik incidentů, nepěkných výronů zlosti do týmových vysílaček a neuposlechnutí týmových příkazů. A pak přišel čistý řez, nová dvojice Brendon Hartley a Pierre Gasly. Všechno v klidu, ale jen nakrátko. Už v Mexiku bylo znát, že mezi Hartleyem a zbytkem týmu to vře.

V Brazílii se neshody přenesly na trať a juniorka Red Bullu může děkovat dramatu v čele závodu a Verstappenovu útoku na Ocona, že se interní konflikt vyhnul pozornosti médií. Gasly dostal příkaz uhnout Hartleyovi, který se za něj dostal na čerstvých superměkkých pneumatikách, ale neudělal to, za což Nizozemec soptil na svůj tým.

"Tak nechá mě předjet? Kámo, co se to k***a děje?" ptal se Hartley svého inženýra poté, co uprostřed závodu oba jezdci dostali pokyn k výměně pozic, ale Gasly hrál hluchého.

Po naléhání Gasly přišel s výmluvou: "Nemohu, jsou příliš blízko! Co to nevidíte?!" Za zaseknutého Hartleye se totiž dotáhl Carlos Sainz.

Závodní inženýr ještě zkusil Hartleye popohnat a navrhl mu přepnutí motoru do výkonnějšího režimu, aby se dostal hned za Gaslyho.

"Vždyť už jsem mu za prdelí!" zlobil se Hartley.

A Gasly dostal chuť na debatu: "Můžeš mi vysvětlit, proč bychom nemohli normálně závodit? Vždyť nejedeme na vítězství!"


Tým si své nevynutil a Hartley měl volnou cestu, až když si ji vydobyl vlastními silami. V cíli skončil na jedenáctém, čili prvním nebodovaném místě.

"Víte, nakonec jsme beztak byli jedenáctý a třináctý," tvrdil pak Gasly v rozhovoru pro Motorsport. "Pokud bychom byli v top 10 a o něco by šlo, to by bylo jiné. Ale tam o nic nešlo. Jedenácté, dvanácté, třinácté místo… Prostě si myslím, že na těchto místech by se mělo závodit. Plus byl na nových superměkkých pneumatikách a já jsem se trápil na středně tvrdých. Prostě jsem jim řekl, že pokud je tak rychlý, tak ať mě předjede. Jenže z nějakého důvodu, nevím z jakého, to 10 kol nebyl schopen udělat."

A Hartleyův úhel pohledu?

"Rychle jsem dohnal týmového kolegu a týmu jsem se zeptal, co bude dál," vysvětloval Novozélanďan. "Na tuto otázku jsou tři možné odpovědi. Budeme závodit, budeme držet pozice, nebo je vyměníme. Řekli mi, že mě nechá jet, takže jsem se soustředil na vůz za mnou a na pneumatiky. Neútočil jsem, protože mě měl pustit. Měl čtyři, pět možností udělat to a nic. Víc nevím. Nakonec jsem na něj udělal čistý manévr, ale pneumatiky už byly zničeny.

Když mě požádají, abych ho pustil, tak to udělám. Kolikrát mi to ovlivnilo závod? Pokud by nám řekli, že si to máme vybavit sami, tak bych se do toho s chutí pustil, jenže když nám řeknou opak… Tak nebo tak, se s mým závodem jsem spokojený a nakonec jsem předjel sám a férově."