Začala turbo éra DTM
Nové vozy se představily na závodní dráze
Závodní série DTM vstoupila do nové éry. Pouhý měsíc po ukončení letošní sezony vyjely na dráhu nové vozy, postavené dle specifikací mezinárodní platformy Class 1. Ta mimo jiné předepisuje použití dvoulitrových turbomotorů, díky kterým budou nové stroje nejrychlejšími v historii šampionátu.
Technické regule, na kterých zástupci DTM spolupracovali se svými protějšky z japonského mistrovství Super GT, nabídnou také další zjednodušení aerodynamiky vozů. Zatímco o definitivním zrušení DRS se bude ještě jednat, již nyní mají stroje upravené přední i zadní difuzory, podvozek a zadní přítlačné křídlo. Použití kompaktnějších pohonných jednotek navíc umožnilo snížit přední část vozů.
První zimní testy odstartovaly automobilky Audi a BMW v půlce listopadu v portugalském Estorilu. Nějvětší pozornost právem poutaly nové čtyřválcové turbomotory, které nahrazují dosavadní agregáty V8. Jezdci se nemohli dočkat slibovaného vyššího výkonu (kolem 600 koní, o 100 koní více než doposud), zatímco fanoušci se obávali, že DTM by mohla po vzoru F1 přijít o svůj charakteristický zvuk.
"Fanoušky mohu uklidnit, zvuková kulisa je stále skvělá," nechal se slyšet dvojnásobný šampion Marco Wittmann. "Osobně dokonce preferuji nové motory. Znějí malinko jinak, ale nejsou tišší ani horší."
"Rozhodně už bych se nechtěl vracet ke starým motorům V8," shrnul rezolutně svůj zážitek z testů Nico Müller. "Rychlost vozů je na poměry DTM nevídaná. Nárůst výkonu je opravdu znát a na jezdce budou kladeny ještě větší nároky."
Další příležitost okusit nové stroje dostanou jezdci 10. a 11. prosince ve španělském Jerezu.