Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Rich Energy chce porazit Red Bull v obchodě i na trati

Rich Energy chce porazit Red Bull v obchodě i na trati

Představitelé týmu Haas nejsou tak optimističtí

Prezentace nového vzhledu monopostů týmu Haas byla doprovázena tiskovou konferencí v londýnském Royal Automobile Club. Během ní také Kevin Magnussen a Riomain Grosjean přece jen stáhli plachtu ze skutečného vozu. Přesto se tato sešlost změnila spíše v show titulárního sponzora Rich Energy než samotné stáje.

První poznatek – akce měla víceméně národní charakter. V publiku zasedli prakticky výhradně zástupci britských médií. Dokonce ani z blízké Francie nedorazil za Grosjeanem vůbec nikdo. „Já myslel, že brexit ještě oficiálně nevstoupil v platnost,“ pokusil se závodník vtipkovat na toto téma. Pravý důvod však patrně spočíval v tom, že událost byla přenášena přímým přenosem na sociálních sítích, tak proč utrácet za letenku… Ještě před pár lety nemyslitelná věc.

Další zajímavost. Největší pozornost na sebe strhl výrok excentrického majitele Rich Energy Williama Storeyho, kterým „vyhlásil válku“ Red Bullu. Je sporné, co muž s neuvěřitelným plnovousem měl na mysli. Pokud souboj na trhu s energetickými drinky, tak skeptici poukázali na to, že značka Rich Energy pořád ještě stojí na startovní čáře. Pokud výsledky ve F1, někteří si rovnou začali klepat na čelo.

William Storey - tipli byste si, že tohle je titulární sponzor týmu F1?

Podobné velkohubé projevy patří do arzenálu agresivně vedeného PR, přítomným představitelům Haasu nicméně poněkud zamotaly hlavu. Sice okamžitě ocenili Storeyho odvahu (Magnussen: „Potřebuješ si stavět před sebe takové cíle, abys byl úspěšný. Nevidím na tom nic špatného.“), ale pak pocítili potřebu uvést vše na pravou míru. 

Gene Haas na tiskovce chyběl (zleva Grosjean, Magnussen, Steiner a Storey)

Formule 1 se bude vyvíjet tak, že vyhrávat bude více jejích účastníků. Ale ne před rokem 2021. Špička si jede svoje vlastní závody. Doufám, že se to brzy změní,“ konstatoval Grosjean. „Jenže to nebude letos. Ferrari už oznámilo, že navyšuje rozpočet. Red Bull investoval spoustu zdrojů do úprav předního křídla. Mercedes určitě také nezůstal stát na místě. Tím prosím vás netvrdím, že my jsme se povalovali v houpací síti. Ovšem dokud budou zdroje rozdělovány nespravedlivě, bude se lišit výkonnost jednotlivých týmů.“ Má to snad být pobídka pro čerstvého penězodárce, aby ještě více otevřel šrajtofli? 

Plachty zbavený monopost Haas pro sezonu 2019

O skutečně diplomatickou reakci se pokusil šéf ekipy Günther Steiner: „Měli jsme, myslím, čtvrté nejrychlejší auto. Byli jsme v závěsu za Red Bullem. Alespoň se pokusíme ho porazit. Zda to dokážeme, netuším. Ale kdybychom to nezkusili, nemělo by smysl dál pokračovat. Motory Honda dosud trpěly problémy se spolehlivostí. Nevlastním ovšem křišťálovou kouli, abych zjistil, zda tomu bude i nadále. Počkejme na úvodní testy, po nich budeme moudřejší.