Novinky

  • 18.07.2019 Bad Sébastien Buemi s vozem Red Bullu těžce havaroval při testech Pirelli v Silverstone

  • 17.07.2019 Neutral Novým technickým ředitelem týmu Alfa Romeo Racing bude Jan Monchaux

  • 17.07.2019 Neutral Porsche angažovalo Andreho Lotterera pro svůj tým ve formuli E

Facebook Instagram

Bottas chtěl nejrychlejší kolo navzdory Wolffovu zákazu

Bottas chtěl nejrychlejší kolo navzdory Wolffovu zákazu

Zrada uvnitř Mercedesu?

Toto Wolff v Melbourne po závodě tvrdil, že se jeho inženýři a jezdci spikli proti zákazu bojovat o bod za nejrychlejší kolo, pokud by se tím riskovala ztráta místa na stupních vítězů. Ano, je dost dobře možné, že šéf Mercedesu dramatizuje, ale přesto je zajímavé vidět rozpor mezi přáním týmu hrát na jistotu a sebedůvěrou jezdce.

"Když jsme ráno před závodem mluvili o strategii, zakázal jsem jim bojovat o nejrychlejší kolo, pokud budou na prvním, druhém nebo třetím místě," řekl Wolff. "Ignorovali mě. Všichni! Myslím, že to bylo spiknutí inženýrů s jezdci, protože inženýři vypadali nadšeně. Musím si poslechnout rádiovou komunikaci, jsem zvědavý, jak to probíhalo.

Dopadlo to dobře, takže jsem šťastný. Získat i extra bod je dobrá věc a je to zábavné. Skvělá nová součást této show. Jenže je to i riziko. Obzvláště když máte políčeno na velký bodový zisk. Pak se musíte zamyslet, zda byste se měli honit i za nejrychlejším kolem."

Nejrychlejší kolo závodu se nakonec stalo kořistí Valtteriho Bottase, jenž si tak z Melbourne odvezl překrásných 26 bodů. Vzhledem k náskoku na Lewise Hamiltona v poslední fázi závodu si mohl dovolit i druhou zastávku v boxech, po níž by s čerstvými pneumatikami nemusel o nejrychlejší kolo ani bojovat, samo by mu spadlo do klína. Za to riziko to už ale opravdu nestálo. Na druhé straně, Bottas nemohl zapírat, že vědomě bojoval o bod za nejrychlejší kolo, protože si kvůli tomu upravil nastavení motoru.

"Body za umístění mají samozřejmě mnohem, mnohem vyšší prioritu. Bod za nejrychlejší kolo je sekundární. Když jsem už měl slušný náskok, mohli jsme o tom mluvit, naplánovat si to. Zeptal jsem se i na možnost další zastávky, ale o tom jsme již mluvili před závodem. Řekli jsme si, že je to první závod nové sezony, takže nebudeme dělat hlouposti, budeme konzervativnější a vyhneme se chybám. Proto jsme neudělali další zastávku.

Každá zastávka v boxech je nové riziko. Mohlo by se stát, že v nejhorší možnou chvíli vyjede safety car, nebo se něco pokazí při samotné zastávce. Definitivně jsem se rozhodl až pár kol před cílem. Přestože jsem byl v provozu (o kolo pomalejších jezdců), snažil jsem se najít si trošku čistého vzduchu. Zpomalil jsem, změnil režim motoru a zabojoval o co nejlepší kolo. Jsem rád, že se mi to povedlo. Přineslo mi to další bod."

 

Komentáře ke článku