Novinky

  • 18.07.2019 Bad Sébastien Buemi s vozem Red Bullu těžce havaroval při testech Pirelli v Silverstone

  • 17.07.2019 Neutral Novým technickým ředitelem týmu Alfa Romeo Racing bude Jan Monchaux

  • 17.07.2019 Neutral Porsche angažovalo Andreho Lotterera pro svůj tým ve formuli E

Facebook Instagram

Dominance Mercedesu drasticky snižuje sledovanost F1

Dominance Mercedesu drasticky snižuje sledovanost F1

Nicméně stříbrní nejsou na vině, to všichni ostatní

RTL prozradila, že letos VC Španělska v Německu sledovalo o milion diváků méně než v roce 2018. Jako vysvětlení se jasně nabízí dominance Mercedesu, který dosáhl double v prvních čtyřech závodech sezony a v kvalifikaci na VC Španělska převálcoval konkurenci. Páté double nejspíš nevěstí nic dobrého.

"Klobouk dolů před Mercedesem, jenže ten trpí spolu s fanoušky tohoto sportu, protože F1 v současnosti není vůbec vzrušující," citují noviny Bild mluvčího RTL. "Nepříznivý vývoj sledovanosti je pouze logickým důsledkem."

Lewis Hamilton ještě v Barceloně připomněl něco, co jsme už přinejmenším dva roky neslyšeli. Pokud jsou závody méně vzrušující kvůli dominanci Mercedesu, tak poslední, koho byste měli vinit, je Mercedes.

"Když to nemáte, tak je závod samozřejmě o dost méně vzrušující. Není to ta pravá formule 1," řekl Hamilton poté, co přiznal, že ho závodění pouze proti týmovému kolegovi nebere tak jako proti jezdcům jiných týmů.

"Ale nebudeme se omlouvat za to, že naši lidé dělají svou práci velmi dobře. Red Bull má nyní lepší motory, jenže asi nemá tak dobrý vůz, jak jsme byli zvyklí. Ferrari má koňských sil více než dost, ale má problémy s jinými částmi vozu," dodal.


Na poplach bije i Martin Brundle, bývalý jezdec F1, nyní ve službách Sky Sports. Ve Španělsku se k němu dostaly zvěsti, že v roce 2021 nedojde k tak velké revoluci, jak se původně čekalo, protože velké týmy tlačí Liberty Media ke zdi, ne naopak. Vyjmenoval tedy vše, co je na současné F1 podle něj špatně a mělo by se změnit.

"Vozy musejí být o 100 až 150 kilogramů lehčí. Potřebujeme nezničitelné, pomalu degradující pneumatiky, i kdybychom kvůli tomu museli zavést povinné zastávky v boxech. Aerodynamika musí být nekompromisně ořezaná. Pak už nebudeme potřebovat berličky jako žvýkačkoidní gumy a DRS. Zpět do minulosti, jenom moderněji. F1 musí být šampionátem jezdců, ne oslavou inženýrů.

Vozy musejí být nejzuřivější, nejrychlejší, nejdivočejší stroje na této planetě. Už nechci vidět ani jednoho teenagera naskočit do vozu ráno a na oběd už jezdit časy jako závodní jezdci. Jezdci musejí být gladiátory, jenže teď jsou pohřbeni tak hluboko v kokpitu, že je rozeznáváme pouze podle designu přilby a žluté barvy na vrcholu vozu. Když závodili Fangio a Moss, bylo vidět výraz jejich tváří. Když závodili Clark, Hill a Stewart, rozeznávali jsme jejich řeč těla. Porovnejte to s vrcholem přilby, kterou vidíte z dnešních hvězd," prohlásil Brundle.

Komentáře ke článku