Novinky

  • 18.10.2019 Bad McLaren ukončí po sezoně spolupráci s brazilským petrolejářským koncernem Petrobras

  • 17.10.2019 Good Kimi Räikkönen dnes slaví 40. narozeniny

  • 17.10.2019 Neutral Týmy F1 zamítly návrh na zavedení kvalifikačního závodu již v sezoně 2020

Facebook Instagram

Hned na úvod byli piloti rychlejší než vloni v kvalifikaci

Hned na úvod byli piloti rychlejší než vloni v kvalifikaci

103nd Indianapolis 500 – 1. trénink

Jak před rokem skončil, tak letos začal. Loňský šampion závodu 500 mil v Indianapolisu Power nenašel v úvodním tréninku na letošní ročník slavného závodu přemožitele. IndyCar oproti loňsku výrazně zrychlila. Zatímco vloni v úvodním tréninku předvedl nejrychlejší Pagenaud kolo, které mělo hodnotu 39,8605, a průměrnou rychlost 225,787 mil/h, Powerovo kolo bylo o sedm desetin rychlejší a průměrná rychlost, v které se v Indianapolisu výkony nejčastěji udávají, byla 229,745 mil/h.

Pro srovnání: Carpenterův loňský kvalifikační výkon měl průměrnou rychlost na čtyři letmá kola 229,618 mil/h. Power úterní čas zajel ve vleku za jiným vozem, Carpenter byl v kvalifikaci na dráze sám, ale za sebou měl týden příprav a hlavně motor se zvýšeným výkonem turba, které právě proto, aby byly v kvalifikaci vozy rychlejší, IndyCar v posledním tréninku a v kvalifikaci posiluje. Už první trénink nám tak dává naději, že se letos můžeme těšit na lepší výkony než před rokem.

První trénink byl letos rozdělen do několika skupin. Na úvod patřila dráha na dvě hodiny jezdcům, kteří v IndyCar běžně závodí a mají s ovály zkušenosti. Nejrychlejší čas zajel Carpenter před Hertou a Bourdaisem.

Další dvouhodinovka patřila sedmičce, která potřebovala absolvovat nováčkovský nebo oživovací test. Problémy s převodovkou na voze číslo 31 v něm postihly nováčka O´Warda, který kvůli její závadě nemohl test dokončit.

Proto tým musel využít alternativu posadit do opraveného vozu Chiltona, aby v něm zajel alespoň nějaká kola. Dokud neprokáže schopnost jezdit na oválu, nesmí O´Ward vyrazit na dráhu, když jsou na ní další jezdci. Šanci by měl dostat před středečním tréninkem, dovolí-li to počasí. Předpověď není příliš příznivá, počítá s dopoledními bouřkami. Déšť by mohl ovlivnit také víkendovou kvalifikaci, kdy je v neděli zase pro změnu předpovídána odpolední bouřka.

Monoposty stájových kolegů si vyzkoušel také Hinchcliffe. Kromě svého vozu číslo pět se projel v autech všech tří kolegů z týmu Schmidt Peterson Motorsport, respektive stájí, které s týmem spolupracují. Vyzkoušel tak také vozy Ericssona, Harveyho a Servii.

Vedle nejrychlejšího Powera se v prvním tréninku dařilo také jeho dvěma kolegům. Vítěz Velké ceny Indianapolisu Pagenaud byl těsně druhý, Castronevesovi patřila čtvrtá příčka. Vítěz loňské kvalifikace Carpenter byl třetí.

Zraky byly upnuté také na Alonsa. Ten v prvním tréninku absolvoval rovných 50 kol a se ztrátou necelé vteřiny na vítězného Powera byl na úvod 32.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. W.Power Team Penske Chevrolet 0:39,1738   68
2. S.Pagenaud Team Penske Chevrolet 0:39,1810 + 0.007 81
3. E.Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:39,3610 + 0.187 105
4. H.Castroneves Team Penske Chevrolet 0:39,3974 + 0.223 67
5. C.Herta Harding Steinbrenner Honda 0:39,4246 + 0.251 74
6. S.Bourdais Dale Coyne Racing Honda 0:39,4318 + 0.258 110
7. Z.Veach Andretti Autosport Honda 0:39,4506 + 0.277 109
8. A.Rossi Andretti Autosport Honda 0:39,4631 + 0.289 92
9. M.Andretti Andretti Herta Honda 0:39,4736 + 0.300 81
10. E.Jones Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:39,4795 + 0.306 105
11. S.Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:39,5021 + 0.328 128
12. R.Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 0:39,5358 + 0.362 80
13. S.Dixon Chip Ganassi Racing Honda 0:39,5730 + 0.399 97
14. T.Sató RLL Racing Honda 0:39,6042 + 0.430 90
15. JR Hildebrand Dreyer & Reinbold Chevrolet 0:39,6125 + 0.439 113
16. S.Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 0:39,6330 + 0.459 95
17. J.Newgarden Team Penske Chevrolet 0:39,6474 + 0.473 60
18. F.Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 0:39,6774 + 0.503 81
19. C.Daly Harding Racing Honda 0:39,6963 + 0.522 99
20. G.Rahal RLL Racing Honda 0:39,7354 + 0.561 90
21. K.Kaiser Juncos Racing Chevrolet 0:39,7509 + 0.577 10
22. Ch.Kimball Carlin Chevrolet 0:39,5807 + 0.407 69
23. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson
Honda 0:39,9117 + 0.738 5
24. T.Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 0:39,9161 + 0.742 66
25. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Honda 0:39,9582 + 0.784 99
26. J.Harvey Meyer Shank Racing Honda 0:39,9641 + 0.790 85
27. M.Chilton Carlin Chevrolet 0:40,0274 + 0.853 76
28. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson
Honda 0:40,0369 + 0.863 6
29. M. Ericsson Schmidt Peterson Honda 0:40,0532 + 0.879 83
30. S.Karam Dreyer & Reinbold Chevrolet 0:40,0686 + 0.895 32
31. M.Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 0:40,1150 + 0.941 85
32. F.Alonso McLaren Racing Chevrolet 0:40,1496 + 0.976 50
33. J.King RLL Racing Honda 0:40,1834 + 1.009 42
34. P.Mannová Clauson-Marshall Chevrolet 0:40,1948 + 1.021 25
35. M.Chilton Carlin Chevrolet 0:40,2646 + 1.091 13
36. J.Davison Dale Coyne Racing Honda 0:40,2660 + 1.092 30
37. O.Servia Stange/Schmidt Honda 0:40,3063 + 1.132 60
38. B.Hanley DragonSpeed Chevrolet 0:40,6235 + 1.450 14
39. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Honda 0:40,8157 + 1.642 5

Pozn: Hinchcliffe a Chilton zajeli některé časy ve vozech svých stájových kolegů. Takový výsledek je uveden kurzívou. Hinchcliffe zajel 23. čas ve voze číslo 7 (monopost Marcuse Ericssona), 28. čas ve voze číslo 77 (vůz Oriola Servii) a 39. čas ve voze 60 (monopost Jacka Harveyho). Chilton zajel 35. čas ve voze 31 (monopost Patricia O´Warda).

Komentáře ke článku