Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Brawn má plán na velké ceny bez diváků

Brawn má plán na velké ceny bez diváků

Největším problémem je vyhnout se karanténě

Výkonný sportovní ředitel F1 Ross Brawn se podělil o svůj plán, jak zachránit sezonu 2020. Je to ambiciózní plán, v jehož rámci by se prý mohlo stihnout odjet až 19 závodů. Ne všechny nutně letos, neboť sezona by končila v lednu. Začátek by vypadal rozpačitě, byl by totiž bez diváků na tribunách, ale mohl by potěšit ty u televizních obrazovek.

Okruhy by, samozřejmě, neměly z čeho zaplatit dohodnuté poplatky, ale pro týmy je lepší podíl z menšího koláče, upečeného pouze z příjmů F1 od televizních stanic a jejích sponzorů, než prázdny talíř. K tomu by se přidaly menší příjmy od týmových sponzorů. Náklady na cestování po Evropě nejsou tak velké, takže týmy by mohly přežít, než se bude moci začít závodit před diváky. Aktuálně největší překážkou je, že při běžném přechodu hranic i v rámci Schengenského prostoru státy vyžadují dvoutýdenní karanténu.

"Momentálně je evidentně největším problémem cestování," řekl Brawn pro Sky Sports F1. "Nejlepší možností se zdá být evropský start sezony. Byly by to závody bez diváků na tribunách, vytvořili bychom uzavřené prostředí. Naše lidi bychom pronajatými letadly dostali na nejbližší letiště, pak autobusy na okruh. Všechny bychom testovali, aby se neohrožovali navzájem, a nebudou tam žádní diváci.

Nebylo by to perfektní, ale i tak je to mnohem lepší alternativa než nezávodit. Náš sport sledují miliony lidí, kteří teď nucené sedí doma. Mnozí z nich jsou izolovaní a bylo by pro ně super, kdyby se mohli na chvíli upnout na závod. Zabavit lidí během krizového stavu by byl velmi pěkný bonus. Ale samozřejmě, nebudeme riskovat.

Snažíme se najít způsob, jak začít co nejdříve, ale s podmínkou, že po startu budeme souvisle pokračovat. Jaký by mělo smysl odjet jednu velkou cenu a pak absolvovat další přestávku? I proto si myslím, že nejlepší bude začít v Evropě, velmi pravděpodobně bez diváků.

Pokud bychom mohli odstartovat na začátku července, dalo by se stihnout i 19 závodů. Samozřejmě, pokud bychom chtěli jet tři závody v řadě, týden si dát přestávku, zase tři po sobě a jeden víkend odpočívat. Museli bychom nejprve zkontrolovat, zda to bude logisticky zvládnutelné. Ale v zásadě můžeme mít 18 až 19 závodů, pokud začneme v červenci. Minimem pro platné mistrovství světa je podle FIA ​​osm závodů. To bychom klidně mohli začít v říjnu, ale pak by se nabízely ještě lednové termíny. Realita bude někde mezi těmito dvěma čísly."

Formule 1 už zažila prázdné tribuny třeba v Koreji. Tehdy nebyla problémem nemoc, ale nezájem místních. Foto: Marussia

Je dost pravděpodobné, že kvůli logistice a časové tísni, jakož i potřebě odpočinku mechaniků, se budou škrtat páteční tréninky. Největší problém mají městské okruhy, kde uzavřít část města a investovat miliony do závodu bez diváků nedává moc smysl. F1 je na tom ale stále lépe než série závislé převážně na prodeji lístků. Gerhard Berger, šéf DTM, se nechal slyšet, že bez diváků nebude ani jeden závod.

Zdroj: FORMULE.cz