Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

V Mostě se prostřídali na nejvyšším stupni Girolami a Michelisz

V Mostě se prostřídali na nejvyšším stupni Girolami a Michelisz

Fulín zažil radost i zklamání

Na Autodrom Most během uplynulého víkendu zavítala elita závodů cestovních vozů. Na severozápadě Čech se totiž poprvé představil seriál WTCR, který zde měl na programu pátý podnik letošní sezony. Ve startovním poli jsme mohli najít i domácí zastoupení. Kromě stálých účastníků totiž v Mostě nastoupil na divokou kartu také Petr Fulín, který usedl do vozu Cupra Leon Competición své vlastní stáje Fullinrace Academy.

Jako účastník startující na divokou kartu neměl Fulín nárok na zisk bodů do šampionátu a mimo jiné se musel vypořádat i s desetikilogramovým závažím navíc. Již v prvním volném tréninku ale ukázal, že nehodlá být jenom do počtu. Zajel totiž druhý nejrychlejší čas. Ve druhém tréninku sice obsadil až 20. příčku, i tak ale mohl v pátek usínat s dobrou náladou. V kvalifikaci totiž obsadil desátou příčku a jelikož se pro start prvního závodu víkendu otáčela nejlepší desítka, získal plzeňský rodák pro úvodní jízdu pole position.

V neděli, kdy byly na programu oba závody, ale trval Fulínův sen o vítězství jenom krátce. První komplikace ho postihly už před startem, kdy se na jeho voze objevil problém se spojkou. Závadu se sice podařilo vyřešit, v první zatáčce ale pro Fulína závod skončil. Došlo totiž k hromadnému incidentu, který odstartoval Norbert Michelisz (Maďar později dostal penalizaci třiceti sekund a spadl v konečném pořadí ze sedmého místa na patnácté) nárazem do Yvana Mullera. Francouz poté trefil Nathanaëla Berthona s českým závodníkem a poslal jejich vozy do štěrku a tím i pryč ze závodu.

První víkendový závod měl pro Petra Fulína rychlý a nemilý konec. Foto: Fullinrace Academy



Z postartovní mely, která zapříčinila výjezd zpomalovacího vozu, vyšel nejlépe Néstor Girolami. Jezdec Münnich Motorsportu se ocitl ve vedení před svým týmovým kolegou Estebanem Guerrierim, kterému patřila druhá příčka, a vedoucím mužem šampionátu Yannem Ehrlacherem. Francouz kroužil po dráze jako třetí. Toto pořadí vydrželo až do konce a Girolami se tak stal v devátém závodě sezony devátým různým vítězem.

První závod skončil dvojitým vítězstvím stáje Münnich Motorsport. Foto: FIA WTCR



Do druhého závodu už se startovalo podle výsledků kvalifikace a v čele roštu tak stál Mikel Azcona. Pro toho se jednalo o hektický víkend. Španěl se totiž kromě závodů WTCR v Mostě účastnil také závěrečného podniku letošní sezony TCR Europe v Barceloně. V praxi to vypadalo tak, že v pátek v Mostě nastoupil do volných tréninků s kvalifikací WTCR a poté se přesunul do Barcelony. Tam ho v sobotu čekala kvalifikace a úvodní závod TCR Europe, který Azcona vyhrál a s předstihem si tak zajistil titul šampiona. Mohl tak s klidem v Barceloně vynechat druhý víkendový závod a vrátit se do Mostu.

Nedělní závod WTCR už se ale Azconovi vyhrát nepodařilo. Hned v první zatáčce totiž Španěl udělal chybu, které využil Norbert Michelisz. Maďar, který se stal v roce 2019 šampionem WTCR, už pak o vedení nepřišel a dojel si pro vítězství. A jelikož se i u něj jednalo o premiérový triumf v sezoně, viděli jsme desátého různého vítěze v desátém závodě sezony. Azcona skončil druhý. Třetí dojel Esteban Guerrieri těsně před úřadujícím šampionem Ehrlacherem. Francouz se sice musel spokojit se čtvrtou příčkou, v čele šampionátu se ale udržel.

O svém vítězství ve druhém závodě rozhodl Norbert Michelisz již v úvodu. Foto: FIA WTCR



Petru Fulínovi se sice nakonec podařilo auto před druhým závodem opravit, jelikož ale musel porušit pravidla parc fermé, byl odsunut na konec startovního roštu a místo desáté pozice vyrážel z osmnácté. Za ním stáli pouze devatenáctý Luca Engstler a dvacátý Gilles Magnus, kteří rovněž museli v přestávce mezi závody pracovat na svých vozech. V závodě se ale Fulínovi podařilo postoupit vzhůru a cílem projel jako jedenáctý, což by za normálních okolností znamenalo zisk pěti bodů.

Jedním ze závodníků, které Fulín nechal ve druhém závodě za sebou, byl vítěz první jízdy Girolami. Argentincův závod byl ovlivněn ránou od Theda Björka, kvůli které musel Girolami k mechanikům a nakonec skončil se ztrátou jednoho kola šestnáctý. Björk sice později dostal za incident penalizaci pěti sekund, na jeho výsledné 15. pozici to ale nic nezměnilo.

Ve druhém závodě byla vyvěšena červená vlajka. V první šikaně totiž skončil závod pro Roberta Huffa, Attilu Tassiho, Gabrieleho Tarquiniho a Santiaga Urrutiu. Poslední dva jmenovaní odstoupili po vzájemné kolizi. Tarquini, který je mimo jiné šampionem WTCR z roku 2018 nebo i mistrem WTCC (předchůdce WTCR) ze sezony 2009, byl ve startovní listině jedním z dvojice bývalých pilotů F1. V královně motorsportu účinkoval v období 1987-1992 a poté také v sezoně 1995 u stájí Osella, Coloni, First, AGS, Fondmetal a Tyrrell. Z Mostu ale s prázdnou neodjížděl. V první jízdě totiž skončil desátý.

Gabriele Tarquini sice oslaví v březnu šedesátku, i přesto ho ale stále můžeme vídat na závodních tratích. Foto: Hyundai Motorsport



Druhým bývalým pilotem F1 na startu byl Tiago Monteiro. Na Portugalce si mohou fanoušci F1 pamatovat z let 2005 a 2006, kdy závodil za stáje Jordan a Midland a patrně nejvíce se vryl fanouškům do paměti v kontroverzní Velké ceně USA, kde dojel třetí. Premiéra WTCR v Mostě mu ale takovou radost nepřinesla. Nejprve totiž skončil šestnáctý v prvním závodě, kde dostal penalizaci průjezdu boxy za to, že cestou na rošt přejel bílou čáru oddělující trať a nájezd do boxů. Ve druhém závodě bodoval dvanáctým místem.

Výsledky prvního závodu: 1. Néstor Girolami (Argentina, ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) 15 kol, 2. Esteban Guerrieri (Argentina, ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) +1,060, 3. Yann Ehrlacher (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +1,440, 4. Yvan Muller (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +2,061, 5. Thed Björk (Švédsko, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +2,621… DNF Petr Fulín (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +15 kol.

Výsledky druhého závodu: 1. Norbert Michelisz (Maďarsko, BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) 17 kol, 2. Mikel Azcona (Španělsko, Zengő Motorsport Services KFT, Cupra Leon Competición TCR) +1,508, 3. Esteban Guerrieri (Argentina, ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) +11,043, 4. Yann Ehrlacher (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +11,528, 5. Nathanaël Berthon (Francie, Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS) +12,748… 11. Petr Fulín (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +20,987.

Průběžné pořadí: 1. Ehrlacher 135, 2. Guerrieri 115, 3. Azcona 110, 4. Urrutia 108, 5. Vernay 102.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA WTCR