Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ve Francii bude otestováno nové pravidlo safety caru

Ve Francii bude otestováno nové pravidlo safety caru

Jezdci budou elektroniku vozu přepínat do pomalého režimu.

Jak jsme informovali v našem Barometru, vedení formule 1 zvažuje zavést softwarové úpravy v elektronické řídící jednotce (ECU) s cílem omezit rychlost monopostů v době, kdy na trať vyjede safety car.

Diskuze nad úpravami pravidel, které zakazují vjezd do boxové uličky v době, kdy na trať vyjede zpomalovací vůz, nastartovaly zejména po Velké ceně Španelska, kde dostal Nick Heidfeld (BMW) penalizaci, ačkoli neměl jinou možnost než zajet k mechanikům, jinak by mu na dráze došlo palivo.

To se nelíbilo žádnému z týmů a od té doby se diskutuje řešení, které by omezilo rychlost vozů v době, kdy na trať vyjede safety car. Do režimu safety caru by elektroniku vozu přepínali sami závodníci po obdržení zprávy, že byl vydán pokyn ředitelství závodu k vyjetí safety caru na trať.

Systém bude otestován během pátečních tréninků na Velkou cenu Francie na okruhu Magny-Cours. Pokud bude úspěšný, je možnost jeho zavedení ještě v letošní sezoně. Při výjezdu safety caru by se pak vjezd do boxové uličky už nezakazoval.