Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Jezdci dnes budou s FIA diskutovat o pravidlech

Jezdci dnes budou s FIA diskutovat o pravidlech

Jedním z bodů programu jsou pohyblivá zadní křídla.

Asociace jezdců GPDA se dnes po testech schází se zástupci Mezinárodní automobilové federace, aby prodiskutovali některé body pravidel pro letošní sezónu, včetně nových pohyblivých zadních křídel.

Vzhledem k tomu, že sezóna startuje už za necelé tři týdny, chtějí si jezdci řadu záležitostí týkajících se pravidel vyjasnit.

FIA, respektive její ředitel závodů Charlie Whiting, se proto dnes s jezdci a také technickými zástupci týmů schází v paddocku Katalánského okruhu.

Jedním z hlavních bodů diskuze mají být nová pohyblivá křídla. Už od začátku předsezónních testů panují obavy o jejich efekt a také o negativní dopady, které by jeho používání mohlo přinést. Jedním ze strašáků je prý opakování podobné nehody, jakou loni ve Valencii zažili Mark Webber a Heikki Kovalainen. Předjíždějící jezdec by totiž díky křídlu a zároveň užití systému KERS mohl mít až příliš velkou rychlostí převahu nad jezdcem před sebou.

"Je to jen o tom otevřeně a upřímně diskutovat o jakýchkoliv obavách, které jezdci mají, než pojedeme do Austrálie. Všichni chtějí, aby tato nová pravidla fungovala, jak nejlépe mohou," cituje Autosport jeden ze svých zdrojů.

FIA už testovala software, který zajistí, aby jezdec směl pohyblivé křídlo použít skutečně jen v případě, že bude v zatáčce před vybranou rovinkou do jedné sekundy za svým soupeřem.

Délka předjížděcí zóny je přitom aktuálně nastavena na 600 metrů, FIA však přiznává, že tato hodnota se může podle okruhu či nepřesvědčivého výsledku měnit. Cílem je usnadnit předjíždění, ne ale příliš.