Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Dvojité vítězství Audi ve Francii

Dvojité vítězství Audi ve Francii

Enge dojel třetí, Salaquarda pátý.

Jeden z vozů nejlepšího loňského týmu zůstal v garáži. Proměnlivé podmínky prověřily schopnosti a zkušenosti jezdců. Překvapivě klidný start a množství soubojů bez karbonových trosek. Engeho kolega uhájil těsně třetí místo po spanilé jízdě libereckého rodáka v první části. Salaquardu čekal po startu z prvního místa náročný boj o hájení pozice. Belgická stáj potvrdila výborné výsledky z kvalifikace a obsadila první dvě místa.

Na startovním roštu kvalifikačního závodu se objevilo jen 16 vozidel. Po celý víkend chyběl ford španělské stáje a pouze v neděli i mclaren posádky Dusseldorp/Makowiecki s poškozenou přídí. Startovní pole se seřadilo v pořadí dle včerejší kvalifikace, jejíž výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.

Start se sice nepodařil na první pokus a bylo nutné opakovat zahřívací kolo, nicméně po divokých rejích loňského roku nebylo ani památky. Mokrá dráha, na níž se nepravidelně snášel déšť se postarala o prověření a rozdělení jezdců dle jejich kvalit. K radosti českých fanoušků a konec konců i libereckého jezdce, Enge patřil na vodě mezi nejvýraznější závodníky a velmi rychle postupoval ze sedmé startovní pozice. Po prvním kole byl již třetí, ve třetím se ujal vedení a začal si budovat náskok.

Druhý českému zástupci, Filipu Salaquardovi, voda zjevně tolik nesvědčila. Vytvořil se za ním pestrobarevný hrozen vozidel, v nejednom případě se zkušenými jezdci za volanty. I když se srdnatě bránil, postupně se začal propadat polem až na páté místo, které dokázal udržet do svého vystřídáni Vilanderem.

Náročné podmínky svědčily také Parentemu, který se z osmého místa o něco pomaleji než Enge dokázal propracovat na třetí příčku. Kvalitní výkon odváděl benjamínek v belgické stáji Laurens Vanthoor, jenž po zdolání Salaquardy začal trpělivě snižovat Engeho náskok.

Na opačném konci pole se trápili nezkušení Wei, Vasilyev, Afanasyev a překvapivě i Cressoni. Nebylo divu, že většina z nich se nechala vystřídat jak nejrychleji to šlo.

Naopak Enge se snažil zůstat na okruhu co nejdéle, do boxů zamířil v 18. kole z vedoucí pozice a náskokem okolo pěti vteřin. Mechanici Hexisu neztratili přes zimu nic ze své šikovnosti a tak nebylo divu, že Demoustier (místo Parenteho) předstihl Ortelliho (místo Vanthoora).

Francouzský mladík se však brzy stal snadnou kořistí protřelého Ortelliho. Ten se následně vydal stíhat Thurn und Taxise. Přestože v náročných podmínkách Engeho kolega předváděl vzhledem ke svým schopnostem dobrý výkon, na profesionála každým coulem neměl a v 26. kole přišel o vedení. O šest kol později jej zdolal týmový kolega Ortelliho, Frank Stippler v jemu důvěrně známém voze R8.

Zajímavý byl i souboj dvou vozů německého týmu All-Inkl.com. Pastorelli podlehl Bassengovi, ale snažil se získat svou pozici zpět.

Německého šlechtice v závěru ještě dojel Demoustier, ale i přes jeden takřka úspěšný pokus, se nakonec musel spokojit pouze se čtvrtou pozicí. V tu chvíli měl vedoucí Ortelli za sebou již 35 kol a radoval se po projetí cílem z první výhry. Salaquardův kolega měl klidnější svoji část a udržel páté místo, na němž mu vůz předával pražský jezdec.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 S.Ortelli/L.Vanthoor  Belgian Audi Club WRT
1:00:26.351 
2. 
 F.Stippler/O.Jarvis  Belgian Audi Club WRT
+ 6.030 
3. 
 A.von Thurn und Taxis/T.Enge  Reiter Engineering
+ 6.914 
4. 
 G.Demoustier/A.Parente  Hexis Racing
+ 7.164 
5. 
 T. Vilander/F.Salaquarda  AF Corse
+ 31.293 
6. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 33.785 
7. 
 N.Pastorelli/T.Jäger  All-Inkl.com Münnich MS
+ 34.414 
8. 
 D.O´Young/P.Kox  Reiter Engineering
+ 47.177 
9. 
 M.Parisy/M.Halliday  Exim Bank Team China
+ 48.622 
10. 
 E.Ide/F.Castellacci  AF Corse
+ 49.997 
11. 
 Y.Buurman/M.Bartels  Vita4One Racing Team
+ 57.791 
12. 
 N.Mayr-Melnhof/M.Lauda  Vita4One Racing Team
+ 1:02.466 
13. 
 A.Zuber/S.Afanasyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 1 kolo 
14. 
 B.Lariche/R.Wei  Exim Bank Team China
+ 1 kolo 
15. 
 M.Pavlović/M.Cressoni  Sunred
+ 2 kola 
16. 
 M.Martin/A.Vasilyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 2 kola 

Program nedělního odpoledne začíná Zde v 13,30 informacemi o probíhajícím víkendu a sestřihem kvalifikačního závodu. Okno se zobrazením vysílání se objevuje až po načtení stránky v čase blížícího se přenosu – není na samostatné stránce, jako v předchozích dvou letech.

Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat od 14,00 středoevropského času, start do zahřívacího kola proběhne v 14,10. Na komentátorském stanovišti je Jack Nichols a John Watson. V boxech zpovídá účastníky Hailey Coxon.

Doplňující informace o GT1

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT1.

Seznam aktualizací

7. dubna: provedeny změny v článcích o týmech, na něž odkazuje kapitola Týmy a jezdci. Jednalo se o doplnění jezdeckých sestav.

7. dubna: přidán odkaz na Twitter pořadatelů.