Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Bottas neví, kde bude jezdit příští rok

Bottas neví, kde bude jezdit příští rok

Rozhovor s Valtteri Bottasem

Valtteri Bottas se loni ziskem několika pódiových umístění zařadil k nejuznávanějším mladým jezdcům Formule 1. Letos je zatím jeho maximem čtvrté místo z Velké ceny Bahrajnu, začátek sezóny však ovlivnily zdravotní problémy, bolest zad, vynechání první velké ceny sezóny a ústupky na poli fyzické přípravy před závody. Jak by tedy ohodnotil vykročení do své třetí sezóny v F1?

Ahoj Valtteri, jak bys ohodnotil dosavadní průběh sezóny?

Bylo to dost náročné. Jako tým jsme chtěli být lepší než loni a pro mě bylo velkým zklamáním vynechat první závod kvůli poraněným zádům, ale konec sezóny je ještě daleko.

Byly před sezónou stanoveny konkrétní cíle?

Jako tým jsme chtěli udělat další krok vpřed a momentálně za tímto cílem trochu zaostáváme. Jako jezdec jsem si přál lepší výsledky, chtěl jsem poprvé vyhrát závod Formule 1, ale čeká nás ještě dlouhá cesta. (Kde?) Těžko říct! Je jedno, na kterém okruhu, ale mým nejoblíbenějším je Suzuka, takže asi tam. Ale raději ještě dřív!

Myslíš, že by se to opravdu mohlo stát už letos? První vítězství?

Nikdy neříkej nikdy! Momentálně máme docela velký odstup od Mercedesu a Ferrari, takže před prvním vítězstvím se budeme muset pořádně zlepšit. V závodech jsme mnohem lepší než na začátku loňské sezóny, ale potřebujeme zapracovat na voze a zrychlit ho, až potom budeme moci bojovat o lepší výsledky.

Překvapila tě forma Ferrari?

Jasně, udělali obrovský skok, nikdo to nečekal. Nyní mají opravdu dobrý motor i dobrý vůz. Nebudeme to s nimi mít jednouché, ale dáme do toho všechno.

Ztrácíte především na straně šasi?

Myslím, že ano. Mezi motory velký rozdíl není a momentálně mají lepší vůz. Potřebovali bychom více přítlaku, přinést pár vylepšení a zrychlit vůz.

Loni byl vývoj během sezóny silnou stránkou Williamsu. Spoléháš na to?

Tým má všechnu mou důvěru. Loni se málokdo zlepšil během sezóny tak moc jako my, takže ještě může přijít změna, po které začneme bojovat o pódia a možná i více.

Nebude dohnání Ferrari těžké kvůli vašemu rozpočtu?

Ferrari, Mercedes i Red Bull mají vyšší rozpočty ale ani nám nic nebrání v postavení dobrého auta a pak v jeho zrychlení. Máme dobrý aerodynamický tunel, dobré inženýry a loni se nám dařilo i s menším rozpočtem, takže máme šanci.

Než ses stal jezdcem F1, strávil jsi rok v roli testovacího pilota a jezdil v pátečních trénincích. Je to lepší než skočit na starty velkých cen rovnou z GP2 nebo GP3?

Do F1 vede několik různých cest a myslím, že pro mě bylo dobré, že jsem se jeden rok mohl učit v pátečních trénincích. Učil jsem se a učil a pak jsem byl mnohem připravenější na první sezónu. Pro mě to tedy bylo dobré, ale nejde to vždy. Záleží na týmu, zda je ochoten nechat vás jezdit v pátečních trénincích a jsou zde i jiné cesty. Například Verstappen ukázal, že i v jeho věku se dá skočit do F1 rovnou z F3.

Už jsi s někým mluvil o své budoucnosti?

Vždycky probíhají rozhovory o mnoha věcech. Myslím jen na tuto sezónu. Faktem je, že nevím kde budu příští rok, ale mám za sebou tým manažerů a nemusím si s tím dělat starosti.