Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Tost: Toro Rosso má automobilce co nabídnout

Tost: Toro Rosso má automobilce co nabídnout

Rozhovor se šéfem Scuderie Toro Rosso

Když před sezónou stanovil Franz Tost svému týmu za cíl páté místo v Poháru konstruktérů, málokdo věřil v reálnost tohoto cíle. Po pěti závodech však přeskočení této laťky vypadá čím dál reálněji. A s podporou automobilky by se z bývalého Minardi jednou mohl stát špičkový tým.

Franzi, výkony Toro Rosso v prvních dvou závodech sezóny byly hotovou senzací. Oba nováčci na bodech a nejlepší start do sezony v historii týmu. Pak přišly dva závody se selháním techniky, ale pak zase fantastická barcelonská kvalifikace, která nechala vyniknout vůz i jezdce. Není to až příliš dobré na to, aby to mohla být pravda?

Ne, vůbec to není až příliš dobré. Počítali jsme s tím. Neočekávané bylo to, co přišlo po prvních dvou závodech a Barcelona perfektně předvedla možnosti našeho vozu. Tedy předvedla by, kdybychom udrželi lepší tempo. Naším cílem je pátá příčka Poháru konstruktérů. A důvod, proč jsem stanovil tenhle cíl je, že věřím našemu vozu, dvěma dobrým jezdcům a v to, že tým se posunul vpřed. První závod mohl být ještě senzačnější, ale Max (Verstappen) musel odstoupit. Právě se vrátil na tvrdších pneumatikách a v pohodě za sebou držel vozy na měkčí směsi. Kdyby se mu na té sadě podařilo dojet až do cíle, snadno by získal šesté nebo sedmé místo. Zastavila ho porucha.

Zdá se, že (technický ředitel) James Key odvedl skvělou práci.

Ano, odvedl skvělou práci. Je to jeho loňské dílo, protože návrh vozu a vybudování dobrého týmu chvíli trvá.

Takže vám v ještě lepších výsledcích brání pohonná jednotka? V závodě bylo vidět, že váš vůz byl skvělý v jednom kole, ale v závodě tempo hodně kleslo…

Ano, ale všichni víme, že Renault tvrdě pracuje, takže snad časem dostaneme spolehlivější pohonné jednotky s vyšším výkonem.

Ale už jste použili i čtvrtou, a tedy poslední (pravidly povolenou) pohonnou jednotku…

To je pravda. V pátek v noci jsme do vozů nainstalovali čtvrté motory.

Diskutovalo se o zvýšení na 5 pohonných jednotek na sezónu, ale nebylo to potvrzeno. To znamená, že od Monaka můžete být penalizováni v každé velké ceně…

Pokud budeme muset měnit motor, tak ano. Ale záleží na tom, zda budeme muset měnit celou pohonnou jednotku nebo pouze části (jiné části než motor).

Není to frustrující? Máte dobrý vůz, máte dva velmi slibné jezdce, ale kvůli pohonné jednotce budete penalizováni až do konce sezony.

Taková jsou ale pravidla!

Kde by asi vůz byl s jinou pohonnou jednotkou?

To je velmi teoretická otázka, ale jsem si jist, že bychom na tom byli líp.

Jaké nové díly dostal vůz minulý týden?

Změny se dotkly podlahy a předního křídla. Kousky a drobnosti, ale nic velkého, protože vůz pracuje dobře a my jsme malý tým, takže ani nemáme zdroje na velké změny.

Jak to momentálně vypadá s možností, že Toro Rosso přejde pod Renault? Probíhají jednání? Máte stanovený deadline?

Renault chce být více vidět a od toho se odvíjí další věci. Žluté/bílé vozy s velkým tučným nápisem Renault! Žádný problém, mohou to mít s Toro Rosso. Ale i (šéf Renault Sport F1) Cyril (Abiteboul) řekl, že nyní je jejich prioritou vyřešení problémů se spolehlivostí, ne přelakovávání aut. Dokud se to nevyřeší, nebudou uvažovat o přebrání ani přejmenování týmu. Změnit se to může v průběhu týdnů i měsíců.

Mnozí říkají, že v současné F1 může vyhrát pouze tovární tým.

Správně. Nyní je to přesně tak. A Toro Rosso má automobilce co nabídnout. Máme vhodnou infrastrukturu, máme dobrý technický tým a štíhlou strukturu. Chceme páté místo a dalším krokem by mohla být spolupráce s výrobcem nebo změna na tovární tým, abychom se dostali mezi nejlepší. Tomu nelze stanovit deadline. Rozhodnou Red Bull a Renault.