reklama

Novinky

  • 23.04.2018 Neutral Přerušený závod IndyCar v Alabamě vyhrál Josef Newgarden

  • 23.04.2018 Good Syn slavného herce Paul Belmondo, účastník 7 velkých cen F1, slaví 55. narozeniny

  • 23.04.2018 Bad Závod IndyCar v Alabamě byl kvůli dešti přerušen a dokončí se v pondělí

Facebook Instagram
reklama
reklama

Kdo má nejlepší a nejhorší šasi?

Kdo má nejlepší a nejhorší šasi?

Red Bull opět nejrychlejší, na Williamsu je nejlepší motor.

Web Autosport mívá během volných tréninků svého experta v blízkosti nejzajímavějších zatáček, kde sleduje rozdíly mezi jezdci a jejich vozy a po závodě na okruhu Barcelona-Catalunya sestavil i žebříček šasi od nejlepšího po nejhorší. Výsledkem porovnávání průjezdů několika zatáčkami nemusí být absolutně přesné pořadí od nejlepšího po nejhorší, ale Ben Anderson k němu přidává mnoho zajímavých postřehů.

1. Red Bull RB12
Je, podle Andersona, rozhodně nejlepším vozem. Zcela bez konkurence při brzdění, super-stabilní ve vysoké rychlosti a velmi silný v nájezdech i vrcholech pomalejších zatáček. S motorem Mercedes by to jistě byl vítězný stroj.

2. Mercedes W07
Mercedes má nejlepší pohonnou jednotku, ale šasi za ní téměř nezaostává a nebýt Red Bullu, bylo by taky nejlepší z celého pole. RB12 ale vyhrává díky stabilitě v rychlých i pomalých zatáčkách.

3. Ferrari SF16-H
V ničem slabé, ale ani výjimečné. V rychlých zatáčkách krok za Mercedesem a v pomalých horší než Red Bull.
 
4. McLaren MP4-31
Autosport nepochybuje, že jeho největší slabinou je pohonná jednotka, která ovlivňuje i jeho rychlost v rychlých zatáčkách, ale v pomalých vypadá dobře. Navzdory občas nestabilní zadní části by se se špičkovým motorem mohl ucházet o vítězství.

5. Toro Rosso STR11
Jeho silnou stránkou je stabilita v rychlých zatáčkách, ale při brzdění a v pomalých zatáčkách je vidět velký rozdíl oproti top týmům.

6. Williams FW38
Solidní v každé kategorii, ale jezdcům se může postarat o horké chvilky při průjezdu rychlými zatáčkami, kde vyžaduje absolutní preciznost. Nájezdy do pomalých zatáček jsou lepší než loni, ale zůstaly slabinou. Také má dobrou trakci, ale jeho nejlepší částí je i přesto motor od Mercedesu, díky kterému poráží McLaren i Toro Rosso.

7. Force India VJM09
Indickému týmu se vydařila přední část vozu, díky čemuž získává v krátkých zatáčkách, v delších se ale projeví nízká úroveň přítlaku a nestabilita zadní části spolu s horší trakcí. Tyto problémy zjemňuje nastavením "ala Red Bull" s vysokou zádí vozu. V Barceloně nasadil významné novinky, díky nimž se má přiblížit k Williamsu.

8. Renault R.S.16
V podstatě upravený loňský Lotus E23 je velmi dobře ovladatelným vozem, ale prostě mu chybí výkon motoru i přítlak.

9. Haas VF-16
V Barceloně se ukázala nervozita tohoto vozu v rychlých zatáčkách a hlavně při rychlých změnách směru. Ztracené pak částečně doháněl díky trakci a rychlosti na rovinkách. Něco jako horší Williams s motorem Ferrari.
 
10. Sauber C35
Sauber měl už v zimě finanční problémy a letos prakticky nepokračuje ve vývoji, ale alespoň je viditelně lepší než Manor, zejména v delších stintech.

11. Manor MRT05
Nejslabší stáj se přiblížila konkurenci, ale ještě ji nedohnala. Podobně jako vůz Force India, i tento má dobrý předek, ale masivně ztrácí kvůli celkové úrovni přítlaku a trakci. Samozřejmě mu pomáhá výkon pohonné jednotky Mercedes.
reklama
reklama

Komentáře ke článku

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500