Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ohýbání křídel opět na scéně

Ohýbání křídel opět na scéně

Red Bull a Ferrari proti duchu pravidel, ale legálně.

V Montrealu se po delším čase opět řešila otázka ohýbání křídel. Přední i zadní křídla měnící polohu při přechodu z nízkých do vysokých rychlostí a opět při přechodu z vysokých do nižších rychlostí jsou posuzovány jako pohyblivý prvek aerodynamiky, a tedy jednoznačně zakázané. Problémem je, že když se monoposty řítí po trati velkou rychlostí, pod tlakem vzduchu se ohýbají všechna křídla, jen ne všechna stejně. O tom, které křídlo vyhovuje pravidlům, proto rozhodují testy prováděny techniky FIA, samozřejmě když vůz stojí v garáži. A za takových podmínek se zdají být všechna křídla Red Bullu i Ferrari neohebná, přestože konkurence si na videozáznamech všimla, že celé zadní křídlo Ferrari i tzv. monkey seat umístěné pod ním se ve Španělsku evidentně hýbaly.



A s předním křídlem Red Bullu je to prý úplně stejné. Rob Smedley, výkonnostní šéf Williamsu, v rozhovoru s webem Motorsport vysvětlil, že o křídle Ferrari vědí už pár týdnů, ale smiřují se s tím, že vyhovuje předpisům.

"Viděli jsme to během testů (po VC Španělska)," řekl Smedley. "Je k tomu určený speciální test a Ferrari jím zřejmě prošlo. Jeho vůz je tedy v souladu s technickými pravidly. Pokud tyto týmy vyvinuly něco nového, zaslouží si za to uznání. Na druhou stranu, pokud tyto věci zůstanou legální, ostatní týmy budou muset vynaložit velké finanční prostředky na jejich vývoj.

Podle informací Autosportu FIA před závodem v Kanadě vzala vozy prvních pěti týmů a jejich zadní křídla podrobila testu za použití ještě o 50 % větší síly, než se na ně aplikuje během běžných kontrol. A neobjevila vůbec nic. Všechny vozy jsou v souladu s pravidly.

"Vůz prošel všemi testy, na každou část se podívali velmi detailně a neobjevili žádný problém," potvrdil Christian Horner, šéf týmu Red Bull Racing.