Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA upravila systém modrých vlajek

FIA upravila systém modrých vlajek

Jezdci budou varováni 3 sekundy předem.

Po mnoha stížnostech od jezdců nejsilnějších týmů se upravuje postup informování pomalejších jezdců, že se musí nechat předjet o kolo.

Týmy dostaly povinnost informovat své jezdce, když se rychlejší vůz dostane do tří sekund za ně. Takto informovaný jezdec bude povinen sledovat svůj odstup od tohoto vozu a být připravený, že když ho bude mít jednu sekundu za sebou, komisaři mu ukáží modré vlajky a na volantu se rozsvítí modrá světla a zpráva se zobrazí i týmu na monitorech. V tomto bodě již jezdec nemá na nic čekat a při první příležitosti pustit rychlejší vůz vpřed. Zavádí se tak přesný systém, zatímco dosud bod, ve kterém se jezdcům ukazovaly modré vlajky, odhadovali maršálové a jezdci v pomalejších vozech se beztak řídili svým vlastním odhadem.

"Systém se upravuje, aby se zajistilo, že bod, ve kterém budou jezdci ukázány modré vlajky, bude stále stejný. Už se nebudeme spoléhat na schopnost maršálů rozpoznat situaci, ve které jsou již třeba modré vlajky," vysvětlil Whiting.

"Od nynějška bude systém upozorňovat, když se vůz dostane do 3.0s za vůz, který bude předjetý o kolo. Tato informace má být použita týmem s pomalejším vozem k varování svého jezdce, že bude předjížděný o kolo a že puštění rychlejšího vozu má považovat za prioritu. Když bude rychlejší vůz 1.0s za vozem, který bude předjetý o kolo, budou použity modré vlajky (spolu s modrými světly v kokpitu a správou na monitorech zobrazujících časy) a jezdec se musí nechat předjet při první příležitosti.