Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sezóna 2016 v číslech

Sezóna 2016 v číslech

2. část

Rok 2016 je definitivně za námi a čím dál více se budeme těšit na novou sezónu. Ještě se ale ohlídneme za tou loňskou a připomeneme si soupeření týmů a zajímavosti z okruhů.

Sezóně jednoznačně dominoval Mercedes, z 21 závodů si odnesl 19 vítězných trofejí a téměř vždy měl svůj vůz na pole position, výjimkou byla pouze Velká cena Monaka. Celkově měl 42 příležitostí dostat vůz do první řady a využil 35 z nich. Pětkrát byl v první řadě vůz Red Bullu, jednou vůz Williamsu a jednou vůz Force India.

Mercedes loni předstihl Red Bull v celkovém počtu vítězství. Spolu s vítězstvími z 50. let minulého století jich má na kontě 64, zatímco Red Bull má 52. Mercedes se tak dostal na páté místo historických tabulek. Tým Lotus má o 15 vítězství více a výše je už pouze velká trojka - Ferrari, McLaren a Williams. Red Bull je šestý a Renault se s Brabhamom dělí o sedmou příčku. Jedno vítězství má Toro Rosso, díky čemuž je členem exkluzivního klubu 27 týmů s alespoň jedním vítězstvím v F1.

Nejvíce kol absolvovali jezdci Red Bullu - 2404, o 16 více než Mercedes. Nejméně zvládl Renault - 2038.

McLaren, druhý nejstarší tým, má po posledním závodě sezóny 2016 v oficiálních statistikách 801 startů do velkých cen. Ferrari jich má 929.

Haas měl výbornou první sezónu, získal 29 bodů. Od příchodu Toyoty v roce 2002 se žádnému týmu nepodařilo získat bod v první sezóně. Americký tým nebodoval od roku 1986.

Mercedes nasbíral 33 pódiových umístění, Red Bull 16, Ferrari 11, Force India 2 a Williams 1.

Williams přišel o své místo mezi třemi nejlepšími týmy, ale pochvalu si zaslouží minimálně jeho mechanici. Z jedenadvaceti pokusů se jim čtnáctkrát povedla nejrychlejší zastávka. V Baku jim stopky ukázaly 1.92 sekundy, čímž vyrovnali neoficiální rekord Red Bullu. Vůz Williams měl nejvyšší maximální rychlost, což předvedl již v Baku a v Mexiku téměř překonal i oficiální rekord, když FIA Valtterimu Bottasovi naměřila rychlost 372.5 km/h.
 
V Číně jezdci stanovili nový rekord v předjíždění, bylo napočítáno 128 úspěšných předjížděcích manévrů.

Nejdelší závod: Brazílie, 3h 01m 01.335s.

Nejkratší závod: Itálie, 1h 17m 28.089s.

Počet vítězství z pole position: 13 z 21 (62 procent).

Vítězství z nejnižší pozice na startu: Max Verstappen ze čtvrtého místa ve Španělsku a Daniel Ricciardo ze čtvrtého místa v Malajsii.

Největší náskok vítěze v cíli: 37.776s (Nico Rosberg před Sebastianem Vettelem v Číně).

Nejmenší náskok vítěze v cíli: 0.439s (Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem v Abú Zabí).

Nejvíce změn ve vedení závodu: 8 ve Španělsku.
Nejvíce jezdců ve vedení závodu: 5 v Rakousku (Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen).