Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Sobotní závod ani dvanáctiválce nejsou na pořadu dne

Sobotní závod ani dvanáctiválce nejsou na pořadu dne

Brawn: Nepotřebujeme velkolepou, ale bezduchou show

Ještě jednou se vracíme k vystoupení Rosse Brawna v podcastu F1 Fan Voice. Tentokrát se zaměřil na budoucnost F1.

Tvoříme celek, jehož každá část se musí o několik procent zlepšit,“ uvedl sportovní ředitel šampionátu. „Žádný zázračný recept neexistuje, i když mnoho lidí dnes tvrdí, že ho zná.

Liberty Media udělala už některé kroky, zatím však spíše ve vztahu k fanouškům. „Dění mimo trať nemůže nahradit přímou akci na ní. Nepotřebujeme velkolepou show, která ale bude úplně bezduchá,“ je si vědom Brawn. Znamená to, že plány na grandiózní velké ceny v americkém stylu jsou opuštěny?

Brawnovi je jasné, v čem spočívá jádro problému: „Něco se odehraje po startu, pak se to uklidní a jestli se nepřihodí něco nepředvídatelného, je po závodě. Pole se sjede jen v případě nasazení safety caru. Předjetí je v zásadě možné pouze při podstatném rozdílu v kvalitě materiálu nebo stavu pneumatik. Chtěl bych vidět, aby to platilo i pro auta ve stejné kondici.“ Připomněl při této příležitosti zavedení nových předních křídel od příští sezony i celkovou změnu technické koncepce monopostů od roku 2021.

 

Podle Brawna se hlavní změny musejí uskutečnit na trati, ne kolem ní

 

Budeme jezdit skvělé závody. K tomu ale nepotřebujeme žádné umělé prostředky,“ zdůraznil. Mezi ně patří i zkrácení délky a případná  další bodovaná jízda v sobotu. Podle Brawna nicméně tudy cesta nevede. Za nesmysl ovšem označil i volání po návratu dvanáctiválcových motorů: „Chápu, že by to bylo atraktivní, ale prostě to nejde. Jejich povolením bychom šokovali výrobce pohonných jednotek, kteří se jednoznačné orientují na současné agregáty.