Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Vettel nejrychlejší, ale na měkčích pneumatikách

Vettel nejrychlejší, ale na měkčích pneumatikách

VC Belgie – 1. trénink

Vstup do VC Belgie vyšel nejlépe Vettelovi. Mercedesy však zdaleka neodkryly všechny karty.

Pod zamračenou oblohou vystoupil teploměr jen na patnáct stupňů. Asfalt měl o sedm stupínků více.

Všichni byli zvědavi, zda kvůli některým novým dílům, s nimiž vyrukovaly všechny tři top stáje, nedojde ke změně poměru sil. Okruh v belgických Ardenách by měl svým hornatým profilem papírově spíše vyhovovat Ferrari. Mercedes však nasadil další specifikaci motoru, a to i u svých zákazníků. Kvůli této výměně ovšem bude muset Bottas couvat na roštu zpět.

U McLarenu dostal šanci Norris, který usedl do Alonsova monopostu. Britský mladík je brán coby žhavý kandidát na angažmá v týmu pro příští sezonu.

Jako první na trať vyrazil Hülkenberg. Na jeho voze je zkoušeno nové šasi s vylepšenou podlahou. Změnami prošly také brzdy na zadních kolech a části předního křídla.

Brzy ho následovali i ostatní, kteří vesměs sáhli po středních nebo měkkých pneumatikách. Základní čas 1:46,9 ustanovil Verstappen. Překonal ho až po delší době Räikkönen výkonem 1:46,4, který záhy vylepšil na 1:45,4. Za ním se drželi Bottas, Vettel a Verstappen. Hamilton a Ricciardo neměli ještě po půlhodině změřené kolo. Podobně na tom byl také Vandoorne, na jehož autě se vyskytly technické problémy.

Před poločasem seance dal o sobě vědět Mercedes. Bottas zajel kolo za 1:45,0 a po něm Hamilton za 1:44,7. Magnussen si do rádia stěžoval na extrémně nervózní záď. Ricciardo pořád stál v boxech, protože se intenzivně pracovalo na motoru jeho vozu.

V polovině tréninku vedl Hamilton před Bottasem (+0,3), Räikkönenem (+0,8), Verstappenem (+0,8), Vettelem (+1,4), Oconem (+1,7), Hülkenbergem (+2,5) a Sainzem (+2,5). Räikkönen pak sáhl po čerstvé měkké směsi a dotáhl se na desetinu k Hamiltonovi.

Hamilton skončil třetí, rozhodně ale nepředvedl veškerý svůj potenciál 

Úspěšnější byl jeho parťák Vettel, u něhož se časomíra zastavila na 1:44,4. Dlužno však dodat, že mercedesy měly při svých pokusech obuty o stupeň tvrdší, tedy střední gumy.

Prapor Red Bullu třímal Verstappen, jemuž se po přezutí podařilo vklínit mezi Vettela a Hamiltona. Spokojeni mohli být i reprezentanti zbrusu nového subjektu, zvaného Racing Point Force India. Pérez a Ocon se spolehlivě zabydlovali v první desítce. Nováček Norris porážel v důležitém souboji Vandoornea, ani jeden ale neoslnil.

Závěr se odehrával už v poklidu, nebudeme-li počítat Ricciardův výjezd na poslední chvíli. Vzhledem k poměrně slabému provozu toho úvodní trénink zase tak moc nenapověděl.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:44,358   19
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:44,509 + 0.151 20
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:44,676 + 0.318 22
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:44,718 + 0.360 17
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:44,724 + 0.366 25
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:45,558 + 1.200 4
7. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:45,786 + 1.428 22
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:45,951 + 1.593 19
9. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:46,169 + 1.811 21
10. Carlos Sainz Renault Renault 1:46,210 + 1.852 19
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:46,300 + 1.942 25
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:46,387 + 2.029 20
13. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:46,554 + 2.196 20
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:46,557 + 2.199 19
15. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:46,932 + 2.574 23
16. Lance Stroll Williams Mercedes 1:46,965 + 2.607 25
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:47,012 + 2.654 21
18. Lando Norris McLaren Renault 1:47,364 + 3.006 26
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:47,367 + 3.009 23
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:47,452 + 3.094 13