Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Střední směs pneumatik vydržela až 46 kol

Střední směs pneumatik vydržela až 46 kol

VC Rakouska – analýza Pirelli

S maximální teplotou dráhy 58 stupňů Celsia byla rakouská Grand Prix ještě teplejší než závod ve Francii minulý víkend. Navzdory těmto velmi náročným podmínkám a špatnému startu z druhé pozice na roštu obhájil loňské prvenství Max Verstappen.

Pomohla mu k tomu strategie, kterou Pirelli považovalo za nejvýhodnější. Jen s tím rozdílem, že pneumatiky vyměnil mnohem později. Místo předpokládaného 16. až 20. kola se tak stalo až ve 31.kole. Druhý skončil Leclerc, který vyrazil do závodu z pole position na měkké směsi pneumatik.

Pouze tři jezdci z první desítky na roštu mohli startovat na střední směsi. Ta byla ovšem nejoblíbenější, protože na ní začínalo závod 13 jezdců. Všichni poté přezouvali na tvrdou směs. S výjimkou Ricciarda, který ujel 46 kol na střední a potom dal přednost měkké kvůli silnějšímu finiši.

Tři týmy – Red Bull, Haas a McLaren – rozdělily mezi své jezdce různé strategie. Každý z nich startoval s jedním vozem na měkké a s jedním na střední směsi. Zajímavá strategická bitva se rozhořela zejména mezi Ferrari a Mercedesem. Tentokrát byla úspěšnější varianta Ferrari.

Za zmínku stojí ještě výkon Sainze. Ačkoli po penalizaci statoval až z 19. pozice, cílem projel osmý. Pomohl si dlouhým úvodním úsekem na středních pneumatikách, na nichž dosahoval velmi dobrých časů.

Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Verstappen výkonem 1:07,475. Na střední byl nejrychlejší Norris (1:08,699) a na měkké Vettel (1:07,676). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Bottas (50 kol), na střední Ricciardo (46) a na měkké Gasly a Norris (25).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.