Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Monoposty budou během závodu dobíjeny

Monoposty budou během závodu dobíjeny

Ale až po zavedení vozů další generace

Do formule E se vrátí povinné zastávky. Nikoliv však kvůli výměně monopostů, nýbrž pro jejich dobití. Jde ale o záležitost poměrně vzdálené budoucnosti.

Technicky něčeho takového budou totiž schopny až vozy třetí generace, jejichž zavedení se předpokládá v roce 2024. Podle druhého muže šampionátu Alberta Longa to souvisí s technologickým pokrokem v oblasti rychlonabíjení.

Předpokládá se, že během třicetisekundového pobytu v boxech se do baterie „naláduje“ až deset kilowatt energie. Toto množství by mělo umožnit ujetí zhruba pěti kol. „Musíme zabránit tomu, abychom měli tolik závodů s očekávaným průběhem,“ zdůraznil Longo. „Je špatné, když vítěze znáte předem.

Alberto Longo (na snímku vpravo se Samem Birdem) nastínil budoucí podobu formule E

Prosákly také některé další informace o tom, jak by měl Gen3 vypadat. Maximální rychlost vyšplhá ze současných 230 na 300 km/h. Použitelnost na městských okruzích se tím ale stane značně diskutabilní. Vůz má rovněž být lehčí a o něco menší. Na jeho konstrukci nyní pracuje několik odborných skupin.

Debatuje se rovněž o tom, zda se má přiškrtit samostatný vývoj akumulátorů jednotlivými týmy. Tovární stáje jsou v tomto ohledu v jednoznačné výhodě. „Čím se více se tyto nůžky budou rozevírat, tím se bude zhoršovat konkurenceschopnost některých účastníků,“ upozornil Longo.