Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

VC Miami byla ztrátová

VC Miami byla ztrátová

Televize hlásí rekordní čísla sledovanosti.

Velká cena Miami, přestože vyvolala obrovský zájem na obou stranách Atlantiku, byla ztrátovým podnikem. Pořadateli se nevrátily všechny peníze, které do ní investoval. Bez podpory ze státní pokladny nebo z pokladny státního ropného monopolu, jako je tomu v některých zemích, by to mohl být do budoucna velký problém. Velká část nákladů však byla jednorázová, spojená s přípravou nového okruhu. Pokud se výnosy udrží na stejné úrovni, příští rok by již měla být v zisku.

Pokud byste se mě zeptali před šesti měsíci, řekl bych vám, že očekávám finanční zisk,“ řekl Tom Garfinkel o podniku s vyprodanými a vůbec ne levnými vstupenkami. „Měli jsme však další výdaje, takže v zisku nebudeme. Museli jsme zvýšit náklady, abychom měli takhle úžasný event. Některé nás opravdu překvapily, ale to i proto, že jsme chtěli mít všechno dokonale. Jako příklad řeknu, že mnohé podobné podniky mají za tribunami prostě vylity černý asfalt. Podívejte se na tribuny u Beach Clubu, všude jsme vytvořili trávník. Z několika důvodů, ale hlavně kvůli tomu, aby lidem nebylo tak horko a také proto, že to prostě vypadá mnohem lépe. A 30 akrů nového trávníku není levný špás.

Tribuny kolem městské trati měly kapacitu 82,500 diváků. Zájem byl vyšší, ale pořadatel si ani do budoucna netroufá nacpat do okolí městské trati vedoucí kolem obrovského stadionu ještě více lidí.

Miami bude muset v budoucnu méně utrácet, investovat hlavně do zlepšení závodní trati. Foto: Ferrari

V televizi v USA závod sledovalo rekordních 2.6 milionu lidí, i díky tomu, že jej od stanice ESPN přebrala větší mateřská ABC. Pro srovnání, závod NASCAR v Darlingtonu má uváděnou sledovanost 2.614 milionu diváků.

Závod však měl i své problémy, hlavně po sportovní stránce. Jezdci si stěžovali, že asfalt mimo ideální stopy nenabízel žádnou přilnavost, proto bylo soubojů méně. Také bude třeba dokoupit tecpro bariéru alespoň na místo, kde Esteban Ocon zažil náraz do zdi s přetížením 51G a on i Carlos Sainz si po haváriích stěžovali na bolesti, které prý ovlivnily i jejich nedělní výkon.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari