Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Na závěr dobyl špici Hadjar

Na závěr dobyl špici Hadjar

Posezonní testy F2 – Abú Zabí – 3. den

Úplně poslední jízdy s monoposty F2 současné generace zvládl nejlépe Isack Hadjar. Pilot Camposu byl v pátek nejrychlejší během závěrečného dne posezonních testů v Abú Zabí. O nejlepší čas celých testů se ale nepostaral. Jeho výkon v hodnotě 1:35,958 totiž nestačil na čtvrteční počiny Zana Maloneyho (1:35,783), Victora Martinse (1:35,888) a Dennise Haugera (1:35,954).

„Bylo to opravdu dobré. Už od prvního dne jsem se v autě cítil vážně dobře. Zejména v krátkých jízdách jsem byl hodně silný. V delších úsecích ještě máme prostor pro zlepšení,“ zhodnotil svůj výkon Hadjar, který se příští rok přesune ke španělskému Camposu od týmu Hitech.

Nejrychlejší čas dne zajel junior Red Bullu už v dopolední fázi. Právě v úvodní tříhodinovce se totiž piloti věnovali zejména jízdám na jedno kolo. Závodní simulace dostaly prioritu až odpoledne. Na Hadjara v dopolední fázi nestačil jen těsně jeho krajan Victor Martins. Pilot stáje ART Grand Prix zaostal o 90 tisícin sekundy. Třetí skončil Enzo Fittipaldi.


Maloney v plamenech



Ačkoli odpoledne se piloti soustředili především na delší jízdy a jen málokdo dokázal svůj čas zlepšit, výjimky se přece jenom našly. Patřili mezi ně i Dennis Hauger (1:35,996) a Zane Maloney (1:36,002). Ti se ve druhé polovině testovacího dne umístili na prvních dvou příčkách a v kombinované klasifikaci se posunuli na druhé, respektive třetí místo.

Pro Maloneyho nebylo zas tak těžké odpoledne zrychlit. Jeho dopolední vystoupení totiž bylo ovlivněno požárem na jeho voze, což způsobilo červené vlajky. Během dopoledne se přerušovalo také kvůli potížím Paula Arona, Olivera Bearmana a Christiana Mansella. Australan, který letos působil u Camposu ve FIA F3, vystřídal v kokpitu Tridentu Richarda Verschoora. Bearman se o červené vlajky postaral ještě také odpoledne.

Zane Maloney zůstal nejrychlejším jezdcem testů. Foto: FIA Formula 2



Odpoledne neprobíhalo hladce ani pro Haugera. Nor sice zajel nejrychlejší čas, dlouho měl ale problémy s transpondérem. Kvůli tomu se u něj začaly zaznamenávat zajetá kola až v samotném závěru. Bearman byl varován za to, že přejel bílou čáru ohraničující výjezd z boxů. Řada pilotů byla rovněž varována za nevyzpytatelné počínání v boxové uličce.

Tradičním problémem byly traťové limity. Zatímco dopoledne bylo smazáno 12 časů od 8 jezdců, odpoledne došlo ke škrtnutí 30 kol od 14 různých pilotů.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Isack Hadjar Campos Mecachrome 1:35,958   106
2. Dennis Hauger MP Motorsport Mecachrome 1:35,996 + 0.038 56
3. Zane Maloney Rodin Carlin Mecachrome 1:36,002 + 0.044 48
4. Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome 1:36,048 + 0.090 125
5. Enzo Fittipaldi Van Amersfoort Mecachrome 1:36,074 + 0.116 83
6. Jak Crawford DAMS Mecachrome 1:36,128 + 0.170 94
7. Kush Maini Virtuosi Mecachrome 1:36,255 + 0.297 92
8. Gabriel Bortoleto Virtuosi Mecachrome 1:36,277 + 0.319 110
9. Zak O´Sullivan ART Grand Prix Mecachrome 1:36,301 + 0.343 109
10. Andrea Kimi Antonelli Prema Mecachrome 1:36,351 + 0.393 104
11. Joshua Dürksen PHM Racing Mecachrome 1:36,406 + 0.448 88
12. Oliver Bearman Prema Mecachrome 1:36,407 + 0.449 107
13. Franco Colapinto MP Motorsport Mecachrome 1:36,423 + 0.465 114
14. Juan Manuel Correa DAMS Mecachrome 1:36,605 + 0.647 92
15. Paul Aron Hitech Mecachrome 1:36,754 + 0.796 99
16. Rafael Villagómez Van Amersfoort Mecachrome 1:36,824 + 0.866 109
17. Josep María Martí Campos Mecachrome 1:36,964 + 1.006 106
18. Amaury Cordeel Hitech Mecachrome 1:37,036 + 1.078 99
19. Joshua Mason PHM Racing Mecachrome 1:37,086 + 1.128 80
20. Ritomo Mijata Rodin Carlin Mecachrome 1:37,133 + 1.175 63
21. Oliver Göthe Trident Mecachrome 1:37,477 + 1.519 74
22. Christian Mansell Trident Mecachrome 1:37,602 + 1.644 79

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Campos Racing