Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Sauber ukázal C44

Sauber ukázal C44

Švýcaři představili zcela nový vůz.

Po letech se na starty velkých cen vrací jméno Sauber. Tým využívá dva roky mezi ukončením spolupráce s Alfou Romeo a začátkem nové éry s tovární podporou Audi, zviditelňuje dva své velké sponzory. Celé jméno týmu nyní zní Stake F1 Team Kick Sauber. Sázková společnost Stake se prezentuje velkými logy na voze a spolu se streamovací službou Kick oděly C44 do fluorově zelené a černé barvy.

Sauber C44. Foto: Sauber

Není jisté, že barevné schéma zůstane přesně stejné, jaké je na obrázcích, reálné fotografie by měly být k dispozici v pátek, kdy Sauber využije žolíka v podobně filmovacího dne k vyzkoušení nového stroje. A o to v první řadě jde. Na sociálních sítích už naleznete i obrázky Haasu a Williamsu v nových barvách, ale zatím pouze Sauber ukázal, na čem v zimě pracoval a možná i naznačil trendy. Ty jinak nejsou překvapivé, obecně se od týmů očekává imitování loni dominantního Red Bullu.

Sauber ani nepopírá, že největší viditelná změna byla inspirována týmem z Milton Keynes. Změna typu předního zavěšení z push-rodu na pull-rod se udála na žádost aerodynamiků, jelikož přední zavěšení hodně ovlivňuje proudění vzduchu kolem střední a zadní části vozu. Průkopníkem tohoto řešení v současné generaci vozů je tým Red Bull, ale loni s ním slavil úspěchy také McLaren.

"V podstatě se jedná o zcela nový vůz, beze změny zůstaly některé věci v zadní části vozu," řekl nový technický ředitel týmu, posila z McLarenu, James Key, jenž se však k týmu oficiálně připojil až v září loňského roku, když už byl vůz v pokročilé fázi vývoje. „Tým si musel ambiciózně vybrat směr vývoje mnohem dříve, než jsem se k němu připojil. Spoustu změn nemůžete vidět, jiné jsou dobře viditelné. Ve více oblastech jsme si vybrali vzrušující kurz, ve všem dřímá velký potenciál, takže se už nemůžu dočkat chvíle, kdy se vůz dostane na trať.

Zahraniční experti na technickou stránku F1 poukazují na fakt, že potenciálně lepší aerodynamické vlastnosti pull-rodu jdou ruku v ruce s komplikovanějším nastavováním vozu pro jednotlivé okruhy, jelikož hmotnost je obecně umístěna níže. Řešení v oblasti airboxu jsou pro Sauber také zcela nová. V oblasti bočnic tým již loni následoval příkladu Red Bullu a jeho down-wash filozofie vedení vzduchu kolem středu vozu. Key naznačil i větší změny v oblasti podlahy, které ale zůstávají skryty před objektivy fotoaparátů minimálně do chvíle, kdy jim spodní část vozu odhalí třeba jeřábník, jak se to stalo Red Bullu loni v Monaku.

Stáj vedou Andreas Seidl (také získaný z McLarenu) z pozice generálního ředitele a Alessandro Alunni Bravi z pozice týmového reprezentanta. Za volant se opět posadí zkušený 34letý Fin Valtteri Viktor Bottas a o 10 let mladší Číňan Čou Kuan-jü, kterého čeká třetí sezona ve F1. Tým loni obsadil předposlední místo Poháru konstruktérů, proto se nikdo nediví, že dva roky před ukončením současné generace přišel s novým konceptem, který bude jistě vylepšovat až do konce roku 2025.

Mám vysoká očekávání,“ řekl Bottas. „Rozhodně potřebujeme udělat větší krok vpřed poté, co jsme loni, řeknu to upřímně, nenaplnili očekávání. Musíme se zlepšit. Jistotu, že věci se ubírají správným směrem, mi dává pohled na všechny ty změny, které v týmu nyní probíhají. Máme novou identitu, máme podstatně více zdrojů a vývoj vozu se ubírá novým, snad správným směrem.

Zdroj: Sauber, Motorsport, úvodní foto: Sauber