Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Montoya v paddocku Velké ceny Francie diskutované téma

Montoya v paddocku Velké ceny Francie diskutované téma

Ať se to líbí nebo ne, je po něm prázdné místo.

V paddocku Velké ceny Francie se nemluví o nikom jiném než Juanu Pablu Montoyovi - ten přitom sedí doma v Miami a pomalu se připravuje na svou kariéru v NASCAR.

Hovoří se nejen o tom, jak se Montoyovi povede se NASCAR přizpůsobit, ale také kdo jej v McLarenu dlouhodobě nahradí. Výjimečných charakterů, které se necítí dvakrát vázané PR politikou svých týmů a jednají podle svého nejlepšího uvážení jak na trati tak mimo ni, je ve formuli 1 málo. První analýzy ukazují, že není málo lidí, kterým v paddocku chybí.

Na druhé straně možná není lepšího místa než Magny-Cours, kde by bylo lepší si popovídat o jeho přístupu k závodění. Právě zde v roce 2003 obvinil své šéfy z protěžování Ralfa Schumachera při zastávkách v boxech a deset minut nadával do rádia před tím, než zpomalil natolik, že vyvstaly obavy ze ztráty pozice. Na pravidelném zasedání týmu to bylo také Montoyovi vyčteno.

Smlouvu s McLaren podepsal jen pár dní poté...

"Juan Pablo je nadšenec, v důsledku toho někdy dělá unáhlená rozhodnutí a unáhlené závěry," řekl o něm bývalý šéf Patrick Head.

Byla ohromná vlna kritiky po incidentu při Velké ceně USA podobnou rozbuškou? Spekulace, popřené samotným McLarenem, o tom, že Montoyu ve Francii vystřídá Pedro de la Rosa, nastartovaly ještě v neděli večer. Jeho jeden a půl sezony u McLarenu bylo pro muže Montoyova formátu bolestivých. Loni vyhrál tři závody, zatímco Räikkönen sedm, o letošní sezoně netřeba hovořit. Pro sebědomé závodníky Montoyova typu to není lehce stravitelné.

S omezenými vyhlídkami na příští rok se Montoya rozhodl pro NASCAR. Získá tím šanci na nový start a také se vrátí do Ameriky, kterou má tak rád. Čeká jej ale nová budoucnost, protože NASCAR je zcela něco jiného než formule 1 a také oválové formule, ve kterých byl v letech 1999 a 2000 tak dobrý. A on to ví.

"Když jsem závodil v CART, jezdilo se hodně vysoko [na vnější straně oválu - pozn. autora], ale když jsem se díval na závody v Daytoně a Chicagu, lidé tam jezdí tak blízko zdem, že už to ani není vtipný," řekl včera Montoya. "Mám se hodně co učit.

Takové příležitosti ale chodí v životě jen párkrát. Pak se dají chytit za pačesy, nebo to nechat být. Já to vzal."

A kdo ví, třeba jednoho dne bude Montoya schopen říci, že vyhrál Indy 500, Velkou cenu Monaka a Daytonu. Kolik takových bylo? Nikdo, jen Graham Hill dokázal vyhrát Indy 500, Velkou cenu Monaka a 24 hodin Le Mans.