Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lotus doplatil na zákaz systému FRIC

Lotus doplatil na zákaz systému FRIC

Vůz E22 přišel o část aerodynamického přítlaku.

Zatímco jezdci většiny jiných stájí mohli po pátku a sobotě klidně říci, že jejich vozy zákaz systému propojujícího přední a zadní zavěšení kol (FRIC) téměř vůbec neovlivnil, dvojice Lotusu se shodla na opaku. Už tak dost těžko ovladatelný a pomalý Lotus E22 přišel o nezanedbatelnou část aerodynamického přítlaku.

"Stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být", řekl po kvalifikaci Romain Grosjean. "Skončit mimo první desítku není zrovna ideální, ale auto se nechovalo zas tak špatně. Přišli jsme o část přítlaku. Byli jsme jedním z prvních týmů, které přišly se systémem propojení předního a zadního zavěšení, proto je pro nás jeho odebrání velkou změnou."

Romain Grosjean zítra odstartuje ze 14. pozice, ale jeho týmový kolega se nedostal ani z první části kvalifikace a zítra mu bude na startu patřit až 19. příčka.

"Stále ještě pracujeme na opětovném získání části výkonu, o který jsme přišli kvůli změnám v závěsech kol", vysvětlil Pastor Maldonado. "Myslím, že si s tím dokážeme poradit, ale jistě nás to ovlivnilo. Musíme se detailně podívat na to, jak nyní pracují závěsy kol a jaký to má vliv na aerodynamiku. Tvrdě pracujeme, abychom opět dali všechno dohromady, a když se nám to podaří, můžeme získat pár desetin sekundy a vrátit se do boje."