Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Grand magazín 19/2014 (5. – 18. září)

Grand magazín 19/2014 (5. – 18. září)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Další informace o svém působení v příštím ročníku vytrvalostní BES zveřejnil 10. září tým Dragon Speed. Americká stáj míří do třídy smíšených posádek, kde budou bojovat vedoucí týmu Elton Julian a švédský amatér Henrik Hedman.

Svoji účast na finálovém podniku Blancpain Sprint Series v Ázerbájdžánu oznámil 11. září tým Prosperia Christiana Abta. Cílem německého týmu je porovnání své výkonnosti na mezinárodní scéně pro případné rozšíření anebo změny aktivit. Stáj působící v domácím šampionátu vyšle do bojů v Baku dvojici Christophera Miese a Kelvina van der Lindeho.

V první polovině tohoto měsíce odhalil Mercedes podobu očekávaného modelu s jednoduchým označením GT. První sériové vozy se dostanou k zákazníkům v březnu 2015, o rok později se dočkají také závodníci. První testy má náhrada za úspěšný SLS (prodalo se jich více jak šest desítek) za sebou. Jak uvedl 15. září německý magazín Speedweek v roce 2016 se utká novinka s dalšími přírůstky německé konkurence: druhou generací Audi R8, dlouho očekávaným Porsche 991 a s BMW, pravděpodobně na základech šestkové řady.

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Series (5/7); BGTS (9/12), Algarve

Díky účasti dvou mercedesů stáje Sports and You se ve třídě smíšených posádek utkali čtyři zástupci. Mladíci se stříbrnou licencí obsadili také čtyři vozy, profesionálních sestav se sešlo 14, čímž skončil celkový počet účastníků na čísle dvaadvacet.

V hlavní kategorii došlo ke změně u ruské stáje G-Drive, která vyměnila Audi R8 za Lamborghini Gallardo. V kokpitu se tak vedle pravidelněji nastupujícího Rusinova objevil Tomáš Enge.

Český pilot se od prvních okamžiků (včetně kvalifikace) pohyboval na nejvyšších postech, v závodech se mu již tolik nedařilo.

V kvalifikačním závodě dovezl jeho kolega vůz na šesté příčce, když jej přebíral na páté pozici. Po dalším z těsných finišů se vítězem stal Proczyk před Götzem. Výsledky a popis závodu naleznete Zde.

V neděli Götz neponechal nic náhodě a hned v prvním kole zdolal Proczyka, čímž položil základ k pozdějšímu završení triumfem. Nadějně vypadal závod také pro Engeho, když jeho parťák Rusinov se krátce po startu posunul ze šestého místa o tři pozice výše. Před výměnami sice o dobyté pozice přišel, ale střídající český pilot během své jízdy vybojoval jednu pozici. Na konečné čtvrté místo se posunul po závodě, když byl Vanthoor potrestán za nedodržování jízdy ve vymezeném prostoru dráhy. Další informace o závodě naleznete Zde.

International GT Open (6/8); Spa

Do Belgie dorazilo nakonec jen pět vozů nasazených ve třídě SGT a dvanáct v GTS. Oproti původním předpokladům nasadil tým Ombra jen jeden vůz, V8 Racing se tentokráte nezúčastnil s vozem nasazeným v kategorii GTS a nakonec chyběl také mosler stáje Blue Jumeirah.

70´´ závod

Přestože se do bojů na dráze belgického okruhu zapojilo jen 16 vozů (ferrari týmu Easy Race bylo z roštu odtlačeno), prostor v La Source byl tradičně těsný. Milosrdnost asfaltové únikové zóny přečkali účastníci bez úhony.

Nejrychlejší muž kvalifikace, Hamilton (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette), se postupně propadal pořadím dolů. K vidění byla řada vyrovnaných soubojů, mj. s trojicí ferrari pilotovaných Gatussem (č. 63, GTS, Ombra), Griffinem (č. 54, GTS, AF Corse) a Zampierim (č. 60, SGT, SMP). Došlo i na kontaktní souboje mj. vystrčení Campanica (č. 58, GTS, Novadriver, Audi) Maleevem (č. 61, GTS, SMP, Ferrari) v Les Combes anebo Lyonsovo (č. 80, GTS, AF Corse, Ferrari) roztočení týmového kolegy Rubertiho (č. 56, GTS) v La Source.

Těsně před zahájením výměn postihl defekt pravé zadní pneumatiky Zampieriho (č. 60, SGT, SMP, Ferrari). Méně příznivou skutečností bylo nutné přejetí větší části okruhu.

Probíhající zastávky narušil výjezd bezpečnostního vozidla, když Tutumlu (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette) krátce po vystřídání Hamiltona nezvládl průjezd Eau Rouge. Závod byl neutralizován na deset minut.

Nejrychlejší posádka urazila na nejdelším okruhu v mistrovství 27 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
1:11:11.192
2.
GTS
 R.Lyons/P.Lathouras   AF Corse
F
+ 5.200
3.
GTS
 M.Griffin/D.Cameron   AF Corse
F
+ 18.766
4.
GTS
 S.Gatusso/S.Constantini   Ombra
F
+ 1:04.461
5.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 1:20.627
6.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Villorba
F
+ 1:21.093
7.
SGT
 M.Soulet/D.Sijthoff   V8 Racing
C2
+ 1:23.751
8.
GTS
 N.Zlobin/L.Persiani   AF Corse
F
+ 1:57.967
9.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 2:03.178
10.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 2:03.734
11.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 2:13.554
12.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 2:27.318
13.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 1 kolo
14.
GTS
 F.Mancini/A.Dromedari   Easy Race
F
+ 2 kola
15.
GTS
 S.Weidt/M.Gatting   Attempto
A
+ 2 kola
16.
GTS
 A.Aka/D.Haggenmüller   Attempto
A
+ 6 kol
17.
SGT
 A.Hamilton/I.Tutumlu   Selleslagh
C2
+ 15 kol

60´´ závod

Do nedělního závodu odstartovalo znovu jen 16 vozů. Na startu tentokráte zkolabovala Sijthoffova corvette (č. 4, SGT, V8 Racing), jejíž motor se nepodařilo zprovoznit ani v boxech.

Naopak nechyběl v sobotním závodě poškozený vůz stáje Selleslagh (č. 6, SGT, Hamilton/Tutumlu). Následky nehod v Eau Rouge anebo Raidillonu bývají nejednou likvidační, tentokráte byl vůz opravitelný i ve skromných podmínkách belgických boxů.

Při průjezdu La Source bylo pole tentokráte ukázněnější, mimo jely jen dva vozy. V Les Combes bylo vše při starém, neboť v únikové zóně se točil v hodinách Beretta (č. 13, GTS, Orlando, Porsche) - pravděpodobně po kontaktu s Persianim (č. 79, GTS, AF Corse, Ferrari).

Neúspěšné vystoupení V8 Racingu dokonaly plameny šlehající od pravého zadního kola Pastorelliho vozu(č. 2, SGT, Corvette). I když vůz nebyl po zastavení v blízkosti hasicích přístrojů viditelněji poškozen, v závodě dále nepokračoval.

K výjezdu bezpečnostního vozidla došlo tentokráte ještě před zastávkami. Constantiniho (č. 63, GTS, Ferrari, Ombra) vůz zůstal stát v Chicane po hodinách následujících při zavření Rody (č. 56, GTS, Ferrari, AF Corse). Pilot týmu AF Corse pro změnu dojel na začátek boxové uličky, kde dočasně zablokoval vjezd.

Po výměnách se Montermini (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari) nadechl k tradiční stíhací jízdě, nyní po dokončení výměn ze sedmé příčky. Překonáním Maleeva (č. 61, GTS, SMP, Ferrari) v Les Combes čtvrt hodiny před koncem dobyl bronzový stupínek.

Naopak na ruského pilota čekalo perné hájení své pozice, o níž přišel ještě dvakrát na dráze, ale po závodě také přičtením třiceti vteřin k výslednému času. Následný propad o tři příčky byl důsledkem trestu za získání výhody jízdou mimo dráhu.

Výsledky v tabulce byly dosaženy po ujetí 24 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 A.Hamilton/I.Tutumlu   Selleslagh
C2
1:02:06.922
2.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 8.060
3.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Villorba
F
+ 9.410
4.
GTS
 M.Griffin/D.Cameron   AF Corse
F
+ 29.807
5.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 36.645
6.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 42.982
7.
GTS
 N.Zlobin/L.Persiani   AF Corse
F
+ 47.056
8.
GTS
 F.Mancini/A.Dromedari   Easy Race
F
+ 54.841
9.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 1:06.983
10.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 1:40.093
11.
GTS
 A.Aka/D.Haggenmüller   Attempto
A
+ 1 kolo
12.
GTS
 S.Weidt/M.Gatting   Attempto
A
+ 5 kol
13.
GTS
 R.Lyons/P.Lathouras   AF Corse
F
+ 18 kol
14.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 19 kol
15.
GTS
 S.Gatusso/S.Constantini   Ombra
F
+ 20 kol
16.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
+ 21 kol

Očekávané události

19. – 21. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring

Čtvrtý ročník vytrvalostní série se tento víkend dostane do finále tisíc kilometrů dlouhým závodem na německém okruhu. Přihlášeno je celkem 40 vozů obsazených 14 profesionálními, 17 smíšenými a 9 amatérskými posádkami.

Oproti původní verzi startovní listiny, platné ještě včera, svoji účast odvolal čínský tým Brother (č. 55, Audi). Přesunem ze třídy smíšených posádek nového účastníka Audi Experience (č. 1 000) mezi profesionály zůstal počet startujících nezměněn. K drobné změně došlo u týmu WRT, kdy se vyměnili Basseng (nyní č. 3) s Miesem (č. 1). Mies tím přichází o teoretickou možnost zisku titulu – kolega Vanthoor má bodů více.

K navýšení počtu účastníků došlo mezi amatéry (vůz č. 42, Sport Garage, Ferrari) na úkor třídy smíšených posádek. Ze stejné třídy odstoupil tým PRO GT (č. 93, Porsche).

Přehled uchazečů o titul v jednotlivých třídách naleznete v následujícím článku Zde.

Přenos kvalifikace je na připraven na sobotní podvečer (17,00 – 18,30). Závod se jede v neděli se zahájením přenosu prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) v 11,30. Start do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem následuje o deset minut později, vlastní závod je zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

19. – 21. září - ADAC GT Masters (7/8), Sachsenring

Předposledního víkendu německé série vozů GT se zúčastní 24 vozidel. Chybět nebude ani Tomáš Enge, který se utká s řadou dalších neméně zkušených jezdců. V Sasku se nakonec objeví také Markus Winkelhock, který nahradí v týmu Yaco švýcarskou závodnici Rahel Frey.

Pokud chcete podpořit anebo se setkat s naším jezdcem osobně, můžete využít pro plánování trasy následujícího článku. (Zde).

26. – 28. září - International GT Open (7/8); Monza

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (29. srpna – 4. září) naleznete Zde.

Profily šampionátů a 24 hodinového závodu

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

24 hodin ve Spa (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Speedweek, Sportscar 365, Formule