Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Grosjean: Zatracený motor!

Grosjean: Zatracený motor!

Francouzovi po kvalifikaci došla trpělivost.

Po nepovedeném vstupu do sezóny 2014 jezdcům Lotusu nějaký čas trvalo, než se smířili s myšlenkou, že o bodované pozice budou moci bojovat pouze příležitostně. Když se po závodech v Belgii a Itálii zdálo, že u Lotusu jsou už všichni smířeni s osudem, přišla Velká cena Singapuru a Lotus ucítil šanci dostat se v kvalifikaci alespoň na dostřel k první desítce nejrychlejších. Přišla však porucha motoru Renault a bylo po příležitosti. Do druhé části kvalifikace se dostal pouze Romain Grosjean a po jejím skončení už nedokázal ovládnout emoce.

"No to snad ne! Zatracený motor! Zatracený motor!" ozvalo se ve Francouzově vysílačce.

Závodní inženýr se snažil Grosjeana uklidnit a vysvětlit mu, že se jedná o tentýž problém, který se na voze vyskytl již ve třetím tréninku, ale vůbec to nepomohlo.

"To mě nezajímá! Nezajímá mě to! Toto už je příliš!" pokračoval rozzuřený Grosjean.

Alan Permane, šéf traťových operací Lotusu, po závodě novinářům vysvětlil, že šlo o poruchu obtokového ventilu turbodmychadla: "Je to pro nás velmi frustrující. E22 funguje na tratích vyžadujících vysoký přítlak docela dobře a oba jezdci dnes mohli skončit mnohem výš. Bohužel, oba postihl podobný problém související s obtokovým ventilem turbodmychadla a přišli o velkou část výkonu právě v době, kdy ho nejvíc potřebovali. Naše závodní tempo je však obvykle lepší než kvalifikační, tak snad budeme schopni získat slušný výsledek."

Lotus, Renault i Mercedes nadále odmítají komentovat zprávy o přestupu Lotusu mezi týmy poháněné německým agregátem.