Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Dvojité body a pevné restarty jsou zrušeny

Dvojité body a pevné restarty jsou zrušeny

Úpravy pravidel odsouhlasila Strategická skupina i Komise F1.

Zatímco závodní týmy zůstaly v Abú Zabí a naposledy testovaly s letošními vozy, šéfové týmů se v Ženevě setkali nejprve na poradě Strategické skupiny a následně se zúčastnili i setkání Komise F1. Na programu bylo mimo jiné i vyškrtnutí dvou kontroverzních pravidel.

Dvojitou bodovou odměnu za výsledky posledního závodu sezóny prosadil Bernie Ecclestone jako nástroj, díky kterému se zvýšila šance, že šampionát zůstane napínavý až do konce sezony. Boss F1 ale doufal v rozšíření pravidla alespoň na poslední 3 závody, se kterým však nikdo jiný nesouhlasil, a tak se svého nápadu po jediné sezoně vzdává.

Druhým vyškrtnutým pravidlem jsou pevné restarty. Podle Charlieho Whitinga by se měly vozy po skončení fázi za safety carem seřadit na startovní rovince a v podstatě by proběhl další start. Pravidlo bylo v létě bez větších diskusí přijato a mělo začít platit od začátku příští sezony, ale na povrch vyplavaly především otázky bezpečnosti startů na značně opotřebených pneumatikách.

Změny budou platné, až když je odsouhlasí i Světová rada motorsportu FIA, která se setká 3. prosince, ale jelikož FIA má zástupce i v Strategické skupině i v Komisi F1, jde již tradičně jenom o formalitu.

Týmy, FIA, FOM a další partneři F1 se také shodli v názoru, že bude lepší zachovat stávající pravidla omezující radiokomunikaci pouze v oblasti rad pilotům ohledně jejich jízdy. Podle původního plánu měl být odsouhlasen širší zákaz zahrnující i informace a rady ohledně nastavení vozu či předcházení selhání techniky.

Malý krok byl učiněn i vstříc Caterhamu a Marussii. Oba týmy postihly velmi vážné finanční problémy a Marussia už oznámila ukončení činnosti. Pokud by se ale podařilo alespoň jeden z těchto týmů zachránit, dostane příští rok výjimku a bude moci používat i letošní motory, pokud mu to pomůže ušetřit alespoň nějaké finanční prostředky.