Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Šéfové F1 vymysleli nový kvalifikační formát

Šéfové F1 vymysleli nový kvalifikační formát

Dvě kola pro každého jezdce v každé části kvalifikace?

Jakkoliv nepravděpodobně to zní, nejmocnější lidé padoku F1 se opět nedohodli na zrušení současného kritizovaného kvalifikačního formátu a návratu k loňským pravidlům.

Ještě před včerejším závodem se setkali šéfové týmů s prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem, zástupcem majitelů komerčních práv Berniem Ecclestonem a Paulem Hemberym, sportovním ředitelem Pirelli. Všichni se shodli v názoru, že současný formát zdaleka nefunguje podle představ, ale nedohodli se na řešení.

Po hodině a půl se tak rozešli s tím, že se setkají tento týden ve čtvrtek. Do té doby každý z nich posoudí tři návrhy na úpravu kvalifikačního formátu. Proti návratu ke starým pravidlům mají být Jean Todt i Bernie Ecclestone a bez jejich podpory se pravidla nezmění.

Claire Williams řekla, že o správnosti návratu k loňskému formátu už pochybují i týmy. Když se začala dělat změna, je třeba ji dotáhnout dokonce a návrat k loňskému formátu by byl návratem k předvídatelné a málo vzrušující kvalifikaci. Ze slov Christiana Hornera se ale dá vyčíst, že Ecclestone a Todt návrat k původním pravidlům prostě zablokovali.

Sportovní šéf Pirelli následně prozradil, že mezi návrhy není zvýšení počtu pneumatik vyhrazených pro kvalifikaci a podle Maurizia Arrivabeneho byl zavržen i návrh na hybridní systém kombinující novou Q1 a Q2 s loňským formátem pro Q3.

Největší podporu údajně má zcela nový formát, ve kterém každý jezdec absolvuje v první části kvalifikace (alespoň) 2 kola a jejich časy se sčítají. Na základě toho nejrychlejší jezdci postoupí do Q2 a Q3, které budou probíhat stejně, pouze s menším počtem vozů na trati.

Detaily zatím nebyly dohodnuty, ale jezdci by mezi měřenými koly nejspíš mohli zajet na výměnu pneumatik. Jezdci v pomalejších vozech by tak mohli absolvovat každé kolo na nové sadě pneumatik, zatímco jezdci v rychlejších strojích by byli motivováni riskovat, první a druhé kolo v Q1 zajet na jedné sadě pneumatik a druhou sadu ušetřit pro boj v Q2 nebo Q3.