Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Dixon vyhrál, Pagenaud má titul na dosah

Dixon vyhrál, Pagenaud má titul na dosah

Grand Prix at the Glen – Průběh a výsledky závodu

I přes dominantní vítězství ve Watkins Glen ztratil Scott Dixon v neděli šanci na obhajobu mistrovského titulu. O tu přišli také Kanaan, Newgarden a Castroneves. Ve hře o trofej je už jen Will Power, ovšem nad ním visí velký otazník. Při nehodě ve Watkins Glen totiž utrpěl nejspíš otřes mozku a není vůbec jisté, jestli se bude moci za dva týdny postavit na startovní rošt.

Dixon během celého nedělního závodu nenechával nikoho na pochybách, kdo je na historickém okruhu ve státě New York favoritem. Od prvních metrů svým soupeřům ujížděl. Naopak úplně jiné starosti měl v úvodu závodu třetí muž kvalifikace Sebastien Bourdais, který se hned v první zatáčce dostal do kolize s Hawksworthem a Montoyou a musel se polem probíjet z chvostu. Naopak nováček RC Enerson se dostal díky problémům ostatních jezdců na druhé místo.

Start hodný šampiona předvedl Simon Pagenaud. V prvních zatáčkách se dostal až na třetí místo. Úvod závodu okořenil nádherný souboj mezi ním a Tonym Kanaanem.

Piloti z druhé poloviny pole zamířili do boxů, hned jak se otevřelo okno pro první pit stop. Scott Dixon na nic nečekal a ve 14. kole také zamířil do boxů, přestože mohl užívat lehkého monopostu a budovat náskok. Ukázalo se to jako vítězné rozhodnutí. Krátce poté, co Dixon vyjel z pit lane, praskla levá zadní pneumatika na voze Mikhaila Aleshin. Ruský pilot skončil ve zdi a na trať musel poprvé zpomalovací vůz.

P5ed jeho výjezdem stihli zastavit Dixon, Chilton, Montoya, Daly, Rossi, Newgarden, Muňoz, Hunter-Reay, Hawksworth, Pigot a Bourdais. Kanaan, který zvládl nejlépe svůj pit stop, jezdil až na 12. místě. Až za ním byli Power a Pagenaud.

Hned po restartu přišla další kolize. Charlie Kimball nenechal příliš prostoru Grahamu Rahalovi, na výjezdu z první zatáčky došlo ke kontaktu a Rahal tvrdě narazil do zdi. Jak později prozradil, takhle tvrdý náraz nezažil ani na žádném z oválů. Další žluté fáze využil Castroneves k doplnění paliva a také ke změně nastavení brzd, které jej v úvodu závodu velmi trápily.

Kolo před restartem se zlomilo zavěšení zadního kola na voze Tonyho Kanaana. Tým to sice v boxech zvládl opravit, Kanaan ale rázem ztrácel dvě kola.

Dixon znovu budoval svůj náskok. Polem se úspěšně probíjel Pagenaud, který byl v polovině závodu na páté příčce. Naopak Power se zasekl vzadu a jezdil na 13. místě. Navíc v 39. kole jej v pasáži mezi esíčkami a šikanou bus stop zezadu postrčil Charlie Kimball. Power tvrdě vrazil do bariéry.

Ve zdravotnickém centru odhalili symptomy připomínající otřes mozku. Power byl sice z lékařského centra propuštěn, musí se ale podrobit dalšímu vyšetření a do té doby nesmí řídit ani svoje auto, o závodním monopostu nemluvě. O tom, že není v pořádku, svědčí také to, že ačkoliv INDYCAR po závodě posílá vyjádření všech jezdců, právě Powerův komentář tentokrát chybí. Power musel kvůli nemoci středního ucha vynechat úvodní závod letošní sezóny, do kterého měl startovat z pole position. Pokud se do dvou týdnů nedá dohromady, je po všem a Pagenaud ani nemusí do Sonomy cestovat.

Většina pilotů využila žluté fáze k pit stopu. Bylo to na hraně toho, aby vydrželi s palivem do konce. Castronevesovi se vyplatila jiná sekvence pit stopů a protože měl v nádrži více paliva, netrvalo tankování tak dlouho. Brazilec zajížděl k mechanikům jako šestý a vystřelil z boxů na prvním místě.

Dixon ale při restartu potřeboval k jeho předjetí tak 3 metry. Brazilce zdolal hned po projetí startovní čárou a rychle si poradil i s jezdci, kteří k mechanikům nezamířili. Ti tak postupně učinili. Další pit stop ale čekal také na část pilotů, kteří při žluté fázi k mechanikům zajeli. Třeba Castroneves zajel dotankovat tři kola před cílem.

Dixon, pravděpodobně nejlepší pilot ve startovním poli, pokud jde o šetření paliva, vydržel až do konce. Týden plný zklamání vyvrcholil v posledním kole pro Jamese Hinchcliffea. Nejprve jej na začátku kola předjel Newgarden, který se posunul na druhé místo. Následně kilometr před cílem došlo Hinchcliffeovi palivo. Na třetí příčku se tak dokázal vrátit Castroneves. Čtvrtý Daly projel cílem zřejmě už jen setrvačností s prázdnou nádrží. I tak zaznamenal skvělý výsledek a úspěch týmu Dale Coyne Racing potvrdil 9. místem RC Enerson.

Bourdais se nakonec z problémů po startu dokázal vzpamatovat a obsadil 5. místo. Simon Pagenaud dokončil závod na sedmém místě. Zjevně vědom si toho, s jakým „bourákem“ má dneska tu čest, tak když se v 54. kole potkali na trati, nechal se prakticky bez jakéhokoliv bránění předjet Charliem Kimballem, který i přesto, že způsobil dvě nehody, dokončil závod na šesté příčce.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
1:41:39.8592
2.
 J.Newgarden  Ed Carpenter Racing
C
+ 16.5308
3.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 21.4417
4.
 C.Daly  Dale Coyne Racing
H
+ 24.3349
5.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
+ 25.3815
6.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 29.4268
7.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 31.1118
8.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 32.0710
9.
 RC Enerson  Dale Coyne Racing
H
+ 32.3965
10.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
C
+ 32.9478
11.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 34.7869
12.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 34.3813
13.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 37.7024
14.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 42.4644
15.
 S.Pigot  Ed Carpenter Racing
C
+ 45.3829
16.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 45.7584
17.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 1:07.4937
18.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 1 Kolo
19.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 1 Kolo
20.
 W.Power  Team Penske
C
Havárie
21.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
Havárie
22.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie