Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Singapuru

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Singapuru

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.

Pirelli Velká cena Singapuru – preview
patnáctý závod z jednadvaceti
Marina Bay, Singapur, 15. – 18. září 2016

Milán, 12. září 2016 - Do jediného nočního závodu v kalendáři, který se koná v úchvatných ulicích Singapuru, promluví vedle měkké a superměkké směsi také ultraměkká směs, naposledy nominovaná na Velké ceně Rakouska. Tři nejměkčí směsi pneumatik byly vybrány kvůli specifikům městského okruhu Marina Bay: dlouhá, fyzicky náročná trať pro jezdce i vozy a kolísavé teploty. V závodě s mantinely blízko trati nebude během dvouhodinového maratonu ve vlhkém prostředí prostor pro chyby.

Okruh z pohledu pneumatik:


Okruh v Singapuru má nejvíce zatáček (celkem 23) ze všech okruhů v kalendáři, zároveň je po Monaku druhou nejpomalejší tratí; na pneumatiky jsou tak kladeny vysoké nároky z pohledu trakce, zatáčení a brzdění.

Povrch je hrbolatý a nepostrádá neduhy městské trati jako jsou vodorovná dopravní značení a kanály.

Během nočního závodu se teploty trati nevyvíjejí obvyklým způsobem jako je tomu ve dne.

Teplota vzduchu je naopak vysoká, piloti tak musí počítat s degradací pneumatik.

Délka závodu a vysoká pravděpodobnost vyjetí safety caru otevírají dveře mnoha různým strategiím.

Nízký aerodynamický přítlak znamená, že veškerá mechanická přilnavost pochází z pneumatik: levá zadní je nejvíce namáhaná.

Strategický prvek: doba zastávky v boxech je dlouhá z důvodu nižší povolené rychlosti a dlouhé boxové uličky.

Tři nominované směsi:

Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro tento víkend, vhodná na dlouhé stinty v Marina Bay.

Superměkká směs (červená): univerzální směs, která se ukázala být klíčovým prvkem loňského závodu.

Ultraměkká směs (fialová): navržená tak, aby nabídla maximální rychlost; bude použita při kvalifikaci.

Připomenutí minulého roku:

Sebastian Vettel s Ferrari vyhrál se strategií dvou zastávek; začínal na superměkké, ve 13. kole opět obul superměkkou směs a ve 37. kole přezul na měkkou. Safety car během závodu vyjel dvakrát.

Nejlepší alternativní strategii měl Max Verstappen s Toro Rosso; dvě zastávky (superměkká, měkká, superměkká), skončil osmý.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Singapur je pravděpodobně nejvýraznější okruh, který navštívíme za celou sezónu. Doufáme, že letošní Velkou cenu zatraktivníme nominací ultraměkké pneumatiky s cílem maximalizovat rychlost a přilnavost na trati Marina Bay. Je to jeden z nejvíce nepředvídatelných závodů roku, avšak se 100% garancí vyjetí safety caru, což je příležitost pro týmy přistupovat kreativně ke tvorbě strategií. Z pohledu soupeření to bude velmi vyrovnaný závod, velké rozdíly budou otázkou volby pneumatik.“

Co je nového?

Drobné změny na trati se uskutečnily v minulém roce, v tom letošním k žádným změnám nedojde.

Testování pneumatik pro rok 2017 proběhlo minulý týden s týmy Ferrari a Mercedes.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Ferrari se vydalo cestou nejagresivnějšího výběru díky maximálnímu možnému počtu sad ultraměkkých pneumatik.

Pirelli nedávno vyhrálo FIA Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu (nejstarší mistrovství FIA) s Italem Simonem Faggiolim, který získal tento titul po deváté.

Předposlední kolo ERC se koná v Lotyšsku o stejném víkendu jako se jede Velká cena Singapuru, i v rally stojí Pirelli o titul.

Přehled nominovaných směsí:
 

P Zero Purple

P Zero Red

P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
VB     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Německo   Superměkká Měkká Střední  
Belgie   Superměkká Měkká Střední  
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie     Měkká Střední Tvrdá
Japonsko     Měkká Střední Tvrdá
USA   Superměkká Měkká Střední  
Mexico   Superměkká Měkká Střední  
Brazílie     Měkká Střední Tvrdá
Abú Zabí Ultraměkká Superměkká Měkká    

 

obrázek v plné velikosti