clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Hamilton předjel Vettela a vyhrál!

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 14.5.2017, 13:45

počet komentářů: 124
z toho nových:
poslední: 18.5.2017 19:07


Vítejte na Formule.cz a při sledování Velké ceny Španělska! Barcelona je plná novinek. Téměř všechny týmy přijely s velkým balíkem nových dílů pro svůj vůz, jelikož zdejší trať je oblíbeným testovacím okruhem a týmům usnadňuje logistiku blízkost jejich evropských základen. Novinkou jsou povinná velká čísla a zkratky jmen jezdců na vozech, aby bylo snadné rozeznat týmové kolegy. Pirelli poprvé v této sezóně nabízí své nejtvrdší pneumatiky, ale velký zájem o ně není, protože skýtají jen velmi málo přilnavosti. V závodě pravděpodobně uvidíme hlavně pneumatiky označené bílým pruhem (středně-tvrdé) a žlutým pruhem (měkké).

Pole position patří Lewisi Hamiltonovi, protože byl včera o 0.051 sekundy rychlejší než Sebastian Vettel. Jejich týmoví kolegové byli o dvě desetiny sekundy pomalejší. Valtterimu Bottasovi patří třetí a Kimimu Räikkönenovi čtvrté místo. O třetí startovní řadu se dělí jezdci Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Španělé na tribunách se přišli podívat hlavně na Fernanda Alonsa, domácí matador dokázal včera získat sedmou pozici, což je vynikající výsledek pro trápící se McLaren. Jezdci Force India jsou na osmém a desátém místě, mezi Sergia Péreze a Estebana Ocona se vešel Felipe Massa z Williamsu. Šestou řadu obsadili Kevin Magnussen a mladší z domácích jezdců Carlos Sainz.

Jezdci Mercedesu i Ferrari měli podle původních plánů startovat s druhou pohonnou jednotkou v této sezoně, ale Bottas se kvůli poruše vrátil ke staré pohonné jednotce, Vettel po poruše používá třetí motor. Stoffel Vandoorne dnes ráno dostal už pátou řídící elektroniku a pátou sadu baterií a po udělení penalizací mu patří poslední pozice.

Barcelonský okruh je dlouhý 4655 metrů, jezdce čeká 66 kol. Krátce před startem má trať teplotu 43°C a vzduch 24°C.
Pouze Palmer, Kvjat a Vandoorne odstartují na bílých, ostatní dají přednost žlutým pneumatikám.

Všichni jezdci úspěšně vyrazili do zahřívacího kola.

Po zhasnutí červených světel jsme viděli perfektní start Sebastiana Vettela a konec závodu pro Kimiho Räikkönena. Vettel vystřelil jako šíp a ujal se vedení před Hamiltonem a Bottasem. Čtvrtý byl Ricciardo, protože Räikkönen a Verstappen kolidovali a vzájemně si poškodili zavěšení kol. Verstappenův vůz byl odtlačen do garáže, Räikkönen musel svůj nechat vedle trati. Na výborném pátém a šestém místě se ocitli jezdci Force India. Alonso se po výletu do štěrkové zóny propadl na 11. místo.

Palmer a Kvjat se v naději na výjezd safety caru okamžitě zbavili bílých pneumatik a pokračovali v jízdě na žlutých. U mechaniků byl i Massa, který z postartovního chaosu vyvázl s defektem pneumatiky. Vrátil se až na posledním místě.

Pořadí v 6. kole: Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen, Sainz, Grosjean, Alonso.

Výpadek dvou jezdců špičkových týmů ochudil závod, ale uvolnila se tím dvě dobře bodovaná místa pro piloty ze středu pole. V závodě vedl Vettel a Hamilton si od něj udržoval více než dvousekundový odstup, zatímco Bottas jel o hodně pomaleji a neatakován Ricciardem, který se vzdaloval dvojici růžových vozů týmu Force India. Alonso se držel ve vláčku vytvořeném Magnussenem, přes kterého marně hledal cestu rychlejší Sainz.

Není vůbec snadné držet jeho tempo,” oznámil Hamilton Mercedesu. Samozřejmě mluvil o Vettelovi.

McLaren riskoval, Alonsa zavolal na zastávku už v 13. kole, Stroll a Vandoorne ho následovali. Vpředu dostal Hamilton pokyn držet se Vettela jako klíště, protože se právě začínal lámat chléb. Sainz se v boxech navzdory heroické snaze, včetně jízdy po trávě, nedokázal dostat před Magnussena. Na konci 14. kola zajel do boxů lídr závodu, Ferrari ho poslalo zpět na nových žlutých pneumatikách. Takticky to nevyšlo a Vettel se vrátil až za Ricciardem. Za pomalejším vozem nicméně strávil pouze necelé kolo. Hamilton pokračoval v jízdě. Alonsovi se brzká zastávka nevyplatila, ocitl se zaseknutý za Kvjatem. 

Pořadí v 21. kole: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Wehrlein, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen. Následovali Sainzem, Grosjean, Kvjat a Alonso. Všichni kromě Hamiltona, Bottase, Ricciarda a Wehrleina již měli po zastávce v boxech.

Hamilton se po zastávce v následujícím kole vrátil na bílých pneumatikách. Podle očekávání byl až za Vettelem, jehož už ale brzdil Bottas. Ricciardo se také vrátil na bílých pneumatikách a zůstal čtvrtý.

Bottas byl pro Vettela mnohem tvrdší oříšek než Ricciardo a jeho útok s pomocí DRS na hlavní rovince skončil neúspěchem. Fin držel defenzivní linii a Hamilton byl každou zatáčkou blíž a blíž. Zde se mohl rozhodnout závod. Vettel si na konci rovinky nemohl vybrat stopu, nakonec svůj vůz poslal na vnitřní stranu zatáčky a navzdory vystrčení pravých kol až mimo trať se udržel a dostal před Bottase. Hamilton se přes Bottase dostal bez boje jen o kolo později a na novějších tvrdších pneumatikách ušetřených jakéhokoliv souboje. Hamilton zůstal druhý, ale v strategicky výborné pozici. Bottas mohl v klidu absolvovat svou první zastávku, také se vrátil na bílých pneumatikách.

Páté a šesté místo i po mírném chaosu způsobeném zastávkami zůstala ve vlastnictví Péreze a Ocona. V 29. kole Wehrlein pokračoval na své první sadě pneumatik, díky čemuž mu patřilo skvělé sedmé místo. Následovali Hülkenberg a stará známá dvojice Magnussen/Sainz, stínovaná Grosjeanem. Alonso přestal pronásledovat Kvjata a klesl se až za Ericssona.

"Nemyslím si, že se mi ho na těchto pneumatikách podaří dotáhnout," oznámil netrpělivý Hamilton. Od Vettela ho dělilo šest sekund, od Bottase půl minuty.

Na druhou zastávku jel jako první Alonso, vrátil se až na předposledním místě.

Massa, který závod začal kolizí s Alonsem, se dostal do souboje s Vandoornem a po dotycích předních i zadních kol zůstal mclaren trčet v štěrkovém kačírku. Ředitelství závodu aktivovalo virtuální safety car. 

Hamilton, Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen, Kvjat a Stroll toho využili k zastávce v boxech. Hamilton to stihl jen těsně. Zůstal druhý a na nových žlutých pneumatikách mohl začít snižoval Vettelův náskok. Ferrari ale zareagovalo o kolo později, Vettelovi dalo bílé pneumatiky a ten se vrátil vedle Hamiltona! Souboj o vedení v závodě kolo na kolo vyhrál Vettel, který byl v první zatáčce na vnitřní straně a v druhé už Hamiltonovi nenechal místo.

"To bylo nebezpečné!" stěžoval si Hamilton. "Vytlačil mě ven." Strategická výhoda byla pryč. Měl rychlejší žluté pneumatiky, ale mohlo to stačit k předjetí Vettela? Následoval záběr na Valtteriho Bottase, jehož zradila stará pohonná jednotka. V závodě pokračovalo šestnáct vozů.

Díky virtuálnímu safety caru se Wehrleinovo sedmé místo získané pouze díky odkládání zastávky v boxech změnilo na reálné osmé a po Bottasově odstoupení na sedmé. Vzadu se Massa dotáhnul za Alonsa.

Pořadí ve 43. kole: Vettel, Hamilton, Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Wehrlein, Sainz, Magnussen a Grosjean. Velká bodová sklizeň pro Force India a nula pro Williams?

44. kolo: Hamilton převzal vedení! S pomocí dobrého výjezdu z poslední zatáčky podpořeného žlutými pneumatikami a akcelerace s využitím DRS byl již na konci rovinky celou délkou vozu před Vettelem. Ale zůstávala poslední třetina závodu a Hamilton měl rychleji degradující pneumatiky. Komisaři nepotěšili Sauber, Wehrlein dostal pětisekundový trest za jízdu po nesprávné straně boxové uličky. Němec měl přitom za sebou celý vláček rychlejších jezdců! 

Hamilton se snažil šetřit své pneumatiky, Vettel uvažoval o výměně, aby byl v posledních kolech v co největší výhodě. Třetí Ricciardo se bez velké námahy dostal na třetí místo, ale v 54. kole už na vedoucího Hamiltona ztrácel více než minutu. Dvojice jezdců Force India byla o kolo zpět a neměla ambici dohnat Ricciarda. Jediný, kdo by ji mohl ohrozit, byl Hülkenberg, jelikož zbytek jezdců na bodovaných příčkách byl za Wehrleinem.

Sedm kol před koncem závodu Vettel téměř přišel o přední křídlo, když si při předjíždění o kolo nerozuměl s Massou. Magnussen si ze souboje s Kvjatem odvezl defekt pneumatiky a vypadl z bodovaných míst.

V posledních kolech už bylo zřejmé, že Vettelovi nezůstala rychlost na útok. Vítězem Velké ceny Španělska se stal Lewis Hamilton! Sebastian Vettel bral body za druhé místo a na stupně vítězů se dostal i nenápadný Daniel Ricciardo. Spoustu bodů si odvezli jezdci Force India. Pascal Wehrlein dojel na sedmém místě a po přičtení penalizace klesl na osmé. McLaren je jediným týmem, který ještě nemá na kontě ani bod.

  Jezdec Tým Ztráta
1 Hamilton Mercedes 1h 35:56.497
2 Vettel Ferrari + 0:03.490
3 Ricciardo Red Bull + 1:15.820
4 Perez Force India + 1 kolo
5 Ocon Force India + 1 kolo
6 Hulkenberg Renault + 1 kolo
7 Sainz Toro Rosso + 1 kolo
8 Wehrlein Sauber + 1 kolo
9 Kvjat Toro Rosso + 1 kolo
10 Grosjean Haas + 1 kolo
11 Ericsson Sauber + 2 kola
12 Alonso McLaren + 2 kola
13 Massa Williams + 2 kola
14 Magnussen Haas + 2 kola
15 Palmer Renault + 2 kola
16 Stroll Williams + 2 kola
  Bottas Mercedes
  Vandoorne McLaren
  Verstappen Red Bull
  Raikkonen Ferrari

Zdroj: formule.cz, formula1, autosport, pitpass

Reklama

Komentáře ke článku

  rudej 44 let - F1pavelseznam.cz
18.5.2017 19:07
 
Bylo to v třicátých letech
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Od 44. kola vedl jezdec s číslem 44 - 16.5.2017
Vettel musel zuřit, uvědomuje si Hamilton - 15.5.2017
Hamilton bojoval o každou milisekundu - 14.5.2017
Bitvu Vettela s Hamiltonem rozhodly setiny sekundy - 13.5.2017

Reklama