Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

FIA rázně zakročila v aféře přítlačných křídel

FIA rázně zakročila v aféře přítlačných křídel

Od Velké ceny Kanady změnila technické regule.

Mezinárodní automobilová federace udělala krok, který možná měla udělat už dávno. Zarazila opět narůstající obavy z porušování pravidel v oblasti přítlačných křídel.

Aby se příslušné elementy zadního přítlačného křídla neprohýbaly při vyšších rychlostech (a tím nesnižovaly aerodynamický odpor a nezvyšovaly maximální rychlost), technický delegát Charlie Whiting nařídil týmům od Velké ceny Kanady implementovat výstuž mezi tyto prvky.

Ferrari, McLaren a BMW provedly změny po Velké ceně Malajsie, zdálo se, že se situace uklidnila. Současná forma Ferrari a narůstající forma BMW však oživily obavy, byť se nehovoří přímo o porušování pravidel. Nicméně někteří hovoří o tom, že v extrému některé týmy vykazují u příslušných elementů prakticky nulový aerodynamický odpor.

Právě v USA a Kanadě by se těchto funkcí dokázalo využít nejvíce, protože rovinky střídají pomalejší zatáčky, resp. v případě Indianapolis je jedna část okruhu pomalá a druhá rychlá.

Dodatečná výstuž má zajistit, aby příslušné elementy dělilo v jakémkoli okamžiku 50 mm.