Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Tilke slibuje do budoucna náročnější tratě

Tilke slibuje do budoucna náročnější tratě

Okruhový architekt dostal povolení více popustit uzdu své fantazie.

Německý architekt závodních okruhů Hermann Tilke slíbil fanouškům Formule 1, že jeho příští díla, která mají v blízké budoucnosti přibýt do kalendáře, budou pro jezdce větší výzvou a divákům tedy nabídnou zajímavější zážitek.

Seznam velkých cen Formule 1 se má v následujících letech rozšířit o další země a Tilke prozradil, že od Bernieho Ecclestonea dostal povolení více popustit uzdu své fantazie a navrhnout atraktivnější okruhy.

"Jednal jsem o spoustě věcí a i Bernie Ecclestone přišel se spoustou dobrých návrhů," řekl Tilke. "Má na to dobrý náhled. Teď jdeme více na hranu, než před několika lety, co se týče převýšení a typů zatáček, které navrhujeme."

Už jeho poslední dílo, trať v Austinu pro Velkou cenu USA, má být skutečně zajímavým a adrenalinovým okruhem. Nabízí totiž řadu převýšení a rychlých náročných zatáček.

Mnohá Tilkeho díla však bývají fanoušky Formule 1 kritizována, Němec se ale hájí tím, že při navrhování okruhu bývá svázán řadou omezení, která musí dodržet, ať už se jedná o bezpečnost vyžadovanou FIA, požadavky investorů nebo finanční rozpočet.

"Je složité lidem říct, co jsme měli na mysli, jaká byla omezení a jaké nástroje jsme měli k dispozici," vysvětlil Tilke.

"Například, dnes jsou potřeba únikové zóny. FIA nepřijme trať bez únikových zón. Mít široké únikové zóny není dobré pro výhled a je to dost odlišné od starých okruhů, kde byla hned vedle trati svodidla. Bývalo to úplně jiné, ale v naší době už není možné to takhle dělat.

Pak, nezapomeňte, většina investorů tam chce mít také motocykly. A motocykly potřebují ještě větší únikové zóny, navíc jiné typy. A v některých zatáčkách, kde Formule 1 nebo auta nepotřebují žádnou únikovou zónu, motocykly ano. Pak to lidé kritizují a říkají, že je hloupé mít tady únikovou zónu.

Není možné potěšit všechny. Nový A1-Ring byl vždycky při závodech divácky atraktivní, nejen u Formule 1, ale také u DTM a vůbec. Ale na začátku, když jsme ho postavili, všichni říkali, 'Co jste to udělali? To je strašná trať!' a tak. Pak ale všichni po nějaké době změnili názor a i jezdcům se to líbilo."