Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lotus odmítá spekulace o finančních problémech

Lotus odmítá spekulace o finančních problémech

"Dluh je pouze špatně interpretován, zaměstnancům platíme."

Předseda představenstva týmu Lotus Gerard Lopez důrazně odmítl spekulace o finančních problémech své stáje.

Lopez, jenž je spolumajitelem společnosti Genii Capital, která v roce 2009 koupila tým tehdy pod názvem Renault, je přesvědčen o tom, že dluh ve výši 120 milionů eur je pouze špatně interpretován.

Nepravdivé je prý také tvrzení, že zaměstnanci nedosávají své platy a v továrně v Enstone dokonce hrozí stávka.

"Co se toho dluhu 120 milionů eur týče, kdokoli aspoň trochu inteligentní si je schopen to číslo najít v rejstříku firem a zjistí, že z něj přes 90 milionů není skutečný dluh, ale půjčky podílníků do této společnosti," řekl Lopez.

"Platy jsou vždy vypláceny včas a naši lidé v továrně nikdy ani náznakem neuvažovali o nějaké stávce.

My tyto záležitosti obvykle nekomentujeme, ale v tomto případě je nefér vůči lidem, kteří v továrně pracují, takové věci říkat."

Lopez také podotkl, že Lotus má nadále dostatečné zdroje, aby pokračoval ve vývoji svého aktuálního vozu, přestože přiznal, že nové díly již nebudou tak zásadní jako v dosavadním průběhu sezóny.

Lotus by měl na nadcházející závod do Belgie přivézt nové přední křídlo, znovu pak také nasadí svůj systém pasivního DRS.

"Během sezóny nasazujeme celou řadu nových dílů," řekl Lopez. "Pravdou je, tak jako u všech ostatních, že ty velké věci jako dvojité DRS už byly vyvinuty, ale na vůz je nasadíme teprve v nadcházejících závodech.

Ve druhé polovině sezóny už přidáváte pouze věci jako nová křídla, už neměníte věci jako rozvor nebo tak, takové věci se dělají během prvních deseti závodů."

Lopez dodal, že letošní výkony týmu, které pomohly k dosavadnímu druhém místu Kimiho Räikkönena mezi jezdci a čtvrtému místu Lotusu mezi stájemi, jsou důkazem pokroku, kterého bylo za poslední roky dosaženo.

"Když jsme tento tým přebírali, byl osmý v šampionátu. Aerodynamický tunel pracoval pouze s modely v 50% velikosti, nyní zvládá 60%. Tým neměl pohyblivý simulátor, teď ho má. Neměli jsme testovací stolici na převodovku, teď už ano.

To je pár věcí, které tým neměl ani jako tovární. Jak se říká v každém sportu, předvádějte se na hřišti, takže bych řekl, že my se předvádíme na trati."