Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Ericsson doufá, že toho v Bahrajnu odjede více

Ericsson doufá, že toho v Bahrajnu odjede více

Kvůli problémům s motorem se v Jerezu příliš nesvezl.

Marcus Ericsson doufá, že toho během následujících předsezónních testů v Bahrajnu odjede dostatečně dost na to, aby se dobře připravil na svou premiérovou sezónu ve Formuli 1.

Pilot Caterhamu během svých dvou testovacích dnů v Jerezu dokázal kvůli problémům celkem odjet pouhých 12 kol. Během testů v Bahrajnu, které začínají zítra, usedne do vozu na jeden den, když bude za volantem letošního monopostu CT05 v pátek.

16. března pak Švéda, který poslední čtyři sezóny závodil v GP2, čeká první závod ve Formuli 1, Velká cena Austrálie v Melbourne. Během nadcházejících dvou čtyřdenních testů v Bahrajnu tak bude potřebovat najet mnohem více než v Jerezu, aby se na svůj debut pořádně připravil.

"Když jsme přijížděli do Jerezu, věděli jsme, že to bude obtížný test, možná ne tak těžký, ale je tu samozřejmě spousta věcí, které jsou nové," řekl ohledně příprav na sezónu Ericsson.

"Doufejme, že v Bahrajnu dokážeme zajet mnohem více kol a já budu moci získat správný cit pro vůz a jízdu s ním.

Opravdu doufám, že budeme schopni bez větších problémů jezdit celý den; najet kilometry, které potřebujeme; a že budu moci získat zkušenosti k tomu, abych byl připraven na svůj první závod v Austrálii."


23letý Švéd zároveň věří, že se i přes malé množství kilometrů, které v Jerezu mohl odjet, dokázal během první série předsezónních testů s novým vozem sžít.

"I přesto, že jsme neodjeli mnoho kol, jsem si dokázal zvyknout na všechny systémy, které jsou na volantu.

Je dobré si zvyknout na tyto věci, na procedury v boxech a vše okolo.

Je to užitečné, my bychom však rádi odjeli mnohem více kol, ale je to tak, jak to je," řekl Švéd.


Ericsson se rovněž domnívá, že test v Bahrajnu Caterhamu poskytne obrázek o tom, jak si tým stojí v porovnání se svými soupeři.

"Nikdo ve skutečnosti neví, jak na tom je v porovnání se všemi ostatními, takže budeme pravděpodobně muset počkat do testů v Bahrajnu, kde budeme moci získat skutečný obrázek o tom, jaký je vůz v porovnání s ostatními.

Caterham do příprav na sezónu 2014 vložil velké množství úsilí a energie. Lidé v továrně, inženýři a všichni ostatní členové týmu jsou nadšení a doufejme, že dokážeme udělat velký krok vpřed."


K Marcusu Ericssonovi se váže také jedna zajímavost. Švéd byl posledním pilotem, který během oficiálního programu sezóny 2009 řídil vůz týmu Brawn GP.

Stalo se tak 3. března 2009 během posezónních testů nováčků v Jerezu. Za volantem strávil tři celé dny a do kokpitu se vrátil také pro odpolední část posledního dne, kdy vůz převzal od Mika Conwaye.

To bylo naposledy, co se vůz Brawn GP objevil na trati předtím, než byl od sezóny 2010 přejmenován na Mercedes GP.