reklama
reklama

Novinky

  • 17.10.2017 Brendon Hartley údajně dojezdí místo Daniila Kvjata u Toro Rosso zbytek sezony

  • 15.10.2017 Rene Rast (Audi) se stal vítězem letošního ročníku DTM

  • 14.10.2017 Brit Lando Norris se stal novým mistrem Evropy formule 3

reklama
reklama

Honda pokračuje ve vývoji malé pohonné jednotky F1

Problémy s ERS byly překvapením, projevily se až na trati.

Sportovní ředitel Hondy si s redaktorem webu f1i popovídal o uplynulém roce, správných a zlých rozhodnutích i vyhlídkách do další sezóny. První otázka směřovala k častým selháním techniky. Věděla Honda, že ji čeká velmi těžký rok?

"Před rokem jsem byl velmi optimistický. Věděl jsem, že musíme vyřešit problémy, ale většina z nich se týkala elektroniky. Kabelů, řídící jednotky atd. Byl jsem přesvědčený, že to můžeme dát do pořádku, ale pak se objevilo mnoho dalších problémům s hardwarem. S MGU-H, MGU-K, ERS.

Po testu v Abú Zabí jsme si uvědomili, že by to mohl být náročný rok. Po Jerezu a Barceloně jsme odhalili problémy s hardwarem, problémy s ERS, takže jsme už nebyli tak optimističtí. Melbourne přišlo dříve, než jsme se stihli připravit. Bylo smutné vidět takový start," řekl Jasuhisa Araj.

Nepomohl by tedy další rok vývoje, zatímco by McLaren jezdil s motory Mercedes?

"I kdybychom čekali další rok, mohli nás překvapit stejné problémy. V první řadě nám chyběly zkušenosti s prací na trati, takže jsme nedokázali dělat rychlé opravy ani nacházet definitivní řešení. Z toho vyplynula nesprávná rozhodnutí a chyby, ale hodně jsme se naučili."

araj15

Když McLaren poprvé ukázal křivky vozu MP4-30, všichni obdivovali jeho štíhlou zadní část. Bylo zřejmé, že Honda připravila malou a kompaktní pohonnou jednotku. Závist však pominula, když se objevily technické problémy. Obě strany jsou však přesvědčeny, že tohle je cesta jak porazit Mercedes a nová pohonná jednotka by neměla být o nic větší.

"Filozofie se nemění, pokračujeme v našem konceptu "velikost nula" (zřejmě ve smyslu udělat vše co nejmenší a jednotlivé části PJ rozložit tak, aby nebyly nutné kompromisy v aerodynamice zadní části vozu, pozn. red.). Pokračujeme ve zlepšování a pro příští rok připravíme sofistikovanější verzi velikosti nula."

Ještě menší?

"Zmenšit naši pohonnou jednotku je velmi obtížné, protože už teď jsme téměř na nule! Máme agresivní design a to se nesmí změnit. Potřebujeme zlepšit řadu věcí, ale už během roku se obě strany pohnuly správným směrem. Motor i šasi s aerodynamikou. V každém závodě jsme vyzkoušeli velké množství dílů, nasbírali mnoho dat a věřím, že nyní jsme schopni dát dohromady lepší balík."

Přibližně v polovině sezóny Honda plně pochopila zdroj problémů se systémem rekuperace tepelné energie. Kompletní náprava si však vyžadovala i úpravu spalovacího motoru a turba a japonské automobilce už do konce sezony nezbylo dostatek vývojových žetonů ani času. Upravila proto pouze motor a nové MGU-H a turbodmychadlo vyzkouší až příští měsíc během zimních testů v Barceloně.

"Bylo důležité, že jsme si uvědomili, že potřebujeme nasbírat více energie. Turbo a MGU-H jsme ale nemohli změnit během sezóny, protože jsme potřebovali upravit rozložení a bylo by náročné všechno změnit. Věděli jsme tedy o problému, ale nemohli jsme ho odstranit."

reklama
reklama

Komentáře ke článku