Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

McLaren některé soupeře podezírá z podvádění

 McLaren některé soupeře podezírá z podvádění

FIA bude věnovat více pozornosti kolům.

McLaren poslal FIA oficiální dopis, ve kterém se ptá na legálnost různých pomůcek upravujících tlak v pneumatikách během závodu.

Minimální tlak v pneumatikách pro každý závod stanoví Pirelli a činí tak z bezpečnostních důvodů, aby se pneumatiky v rychlých zatáčkách nedeformovaly. Pravidla však hovoří pouze o tlaku v pneumatikách těsně před jejich použitím, než s nimi jezdci vyrazí na trať. Během závodu i v rámci jednoho kola se mění teplota pneumatik a tím i tlak vzduchu uvnitř a kontrolní měření se taky dělají jen předtím, než se pneumatiky dotknou asfaltu.

Nižší tlak v pneumatikách však vozu poskytne lepší přilnavost a sportovní šéf Pirelli už během víkendu v Číně řekl, že některé týmy se naučily tohle pravidlo obcházet.

"Během tréninků vidíme, jak jezdí s určitým tlakem v pneumatikách, ale víme, že některé týmy byly schopné odstartovat s jen minimálně vyšším tlakem, než měly (v Číně) před rokem. Bohužel, pokud ostatní nenašli způsob jak to udělat, tak to pro ně jistě není jednoduché."
 

Jak tyto týmy obcházejí pravidla? Nejpravděpodobnějšími odpověďmi jsou chytré zahřátí kola tak, aby rychle vychladlo a tím se také snížil tlak v pneumatice, ale také ráfky kol se dvěma komorami umožňujícími únik malého množství vzduchu.

Ať je pravda cokoli z toho, McLaren tuto fintu evidentně nepoužívá, proto sáhl po osvědčené metodě a zeptal se FIA, zda náhodou nebude problém, když takovou technologii vyvine a bude používat. FIA, podle zatím nepotvrzených informací, už McLarenu poslala zamítavou odpověď a hodlá kontrolovat, zda takové pomůcky už některý z týmů nepoužívá.

Používání ráfků se dvěma komorami by bylo považováno za porušení článku 12.8.3 technických předpisů. Pokud tedy bude některý tým přistižen při jejich používání, může počítat s tvrdým trestem. Je pravděpodobné, že FIA ​​a Pirelli se dohodnou na zavedení zařízení, které bude schopné sledovat tlak v pneumatikách během závodu.