Stroll: Z F3 do F1 je obrovský krok
Williams ho připravoval jako Villeneuva.
Lance Stroll přestupuje do F1 rovnou z F3. Díky mimořádně dobrému finančnímu zázemí absolvoval soukromé testy ve voze Williams FW36 z roku 2014 a rozdíl ve výkonu motorů i efektivnosti aerodynamiky ho ohromil, ale nezaskočil.
"Byl to neuvěřitelný, obrovský krok," řekl Stroll. "Strašně moc výkonu, strašně moc přítlaku. Ale v F3 se jezdí s dobrými vozy, které vás naučí jezdit. Mají hodně přítlaku, ne až tak moc koňských sil, ale závodění je beztak o tom, že musíte zajít přesně na hranu, nesmíte jít dál a neměli byste od ní být daleko. Je to skvělý vůz, jezdec se v něm může dobře připravit na vyšší kategorie."
Kvůli testovacím jízdám mu některá média dala nálepku "nejlépe připraveného nováčka", s čímž ale Stroll celkem nesouhlasí.
"Já bych to o sobě netvrdil. Dříve měli jezdci možnost strávit celé dny testováním a přitom se učit. Každý případ je jiný, každý se připravuje po svém. Nechci to srovnávat."
Soukromým testům nechce připisovat velký význam ani tým Williams. Pat Symonds měl pro rozhovor s Autosportem připraveno srovnání se Strollovým krajanem, Jacquesem Villeneuvem, kterého Williams vzal přímo z amerických okruhů a oválů.
"Mnozí závodníci byli nejprve testovacími jezdci a týmy je braly i na méně oblíbené testovací okruhy. Najezdili spoustu kilometrů, jenomže týmy se během toho zaměřily na vývoj vozu, ne vývoj jezdců. Jacques Villeneuve měl takový program. Teď jsme to pozměnili a připravili program podobný Jacquesovu se zaměřením na vývoj jezdce. Dělali jsme například plnou simulaci zastávek po stintu. Tým to nepotřeboval, ale on ano."
Stroll se ale učil hlavně okruhy a zvykal si na fungování týmu a práci s vozem F1. Příští rok bude jezdit s jinou technikou, prvním vozem nové generace a novým typem pneumatiky, přičemž během testů použil typ, který Symonds nazval "academy". Sám prý neví, jak moc se tento typ liší od závodních pneumatik, protože Pirelli k němu neposkytuje žádná data.
"Byl to neuvěřitelný, obrovský krok," řekl Stroll. "Strašně moc výkonu, strašně moc přítlaku. Ale v F3 se jezdí s dobrými vozy, které vás naučí jezdit. Mají hodně přítlaku, ne až tak moc koňských sil, ale závodění je beztak o tom, že musíte zajít přesně na hranu, nesmíte jít dál a neměli byste od ní být daleko. Je to skvělý vůz, jezdec se v něm může dobře připravit na vyšší kategorie."
Kvůli testovacím jízdám mu některá média dala nálepku "nejlépe připraveného nováčka", s čímž ale Stroll celkem nesouhlasí.
"Já bych to o sobě netvrdil. Dříve měli jezdci možnost strávit celé dny testováním a přitom se učit. Každý případ je jiný, každý se připravuje po svém. Nechci to srovnávat."
Soukromým testům nechce připisovat velký význam ani tým Williams. Pat Symonds měl pro rozhovor s Autosportem připraveno srovnání se Strollovým krajanem, Jacquesem Villeneuvem, kterého Williams vzal přímo z amerických okruhů a oválů.
"Mnozí závodníci byli nejprve testovacími jezdci a týmy je braly i na méně oblíbené testovací okruhy. Najezdili spoustu kilometrů, jenomže týmy se během toho zaměřily na vývoj vozu, ne vývoj jezdců. Jacques Villeneuve měl takový program. Teď jsme to pozměnili a připravili program podobný Jacquesovu se zaměřením na vývoj jezdce. Dělali jsme například plnou simulaci zastávek po stintu. Tým to nepotřeboval, ale on ano."
Stroll se ale učil hlavně okruhy a zvykal si na fungování týmu a práci s vozem F1. Příští rok bude jezdit s jinou technikou, prvním vozem nové generace a novým typem pneumatiky, přičemž během testů použil typ, který Symonds nazval "academy". Sám prý neví, jak moc se tento typ liší od závodních pneumatik, protože Pirelli k němu neposkytuje žádná data.