reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

Leclerc věnoval vítězství zesnulému otci F2

F2 v Baku – hlavní závod.

Devatenáctiletý Charles Leclerc se musel v Ázerbájdžánu vyrovnat se zcela zvláštní zátěží – ve středu před závodem zemřel jeho otec. Junior Ferrari se přesto počtvrté za sebou postavil na pole position hlavního závodu.

Také v sobotu ukázal pevné nervy. Po sprintu předlouhou startovní rovinkou byl v neuralgické zatáčce 1 první, zatímco Macušita zhasnutí červených světel zaspal. Ani jeden z 19 borců se nenechal při prvním průjezdu úzkými uličkami strhnout k hloupostem a z úvodního kola se pole vrátilo v pořadí Leclerc, Latifi, De Vries, Fuoco, Macušita, Markelov a Rowland.

Přesto musel již ve druhém kole poprvé vyjet Safety Car. Z boxů startující Johnny Cecotto špatně odhadl přilnavost svých pneumatik a po několika zatáčkách skončil v hrazení. Od 4. kola se ovšem zase jelo naplno a Leclerc mohl znovu demonstrovat svou převahu. Za ním se De Vries dostal na druhé místo před Latifiho a Macušita se posunul na čtvrté před Leclercova týmového kolegu Fuoca.

Vedle lídra Leclerca to byl především Markelov, kdo doslova letěl. Ruský pilot se dokázal brzy prodrat až na čtvrtou pozici.

Po sedmi kolech začalo povinné přezouvání pneumatik. Leclerc předvedl i v boxech neuvěřitelný přehled. Jeho tým ho totiž nechal vyjet právě v okamžiku, když se zezadu blížil Macušita. Přesto dokázal bleskurychlým přibržděním zabránit kolizi.

Během dalších kol odstoupili po kontaktech se svodidly Jeffri a Deletraz a ke slovu znovu přišel Safety Car. Leclerc v této fázi držel první místo před De Vriesem, Latifim, Markelovem, Macušitou, Canamasem, Natem, Kingem a Rowlandem.

Oliver Rowland si ovšem připravil silný závěr. Postupně předjel Kinga, Nata, Canamasase a Markelova a když v první zatáčce chyboval Macušita, ocitl se Brit v 21. kole na čtvrtém místě za Leclercem, De Vriesem a týmovým kolegou Latifim.

Pět kol před cílem si Leclerc zapsal nejrychlejší kolo závodu, jenže pak bylo najednou po závodění. V boji o bodík za 10. místo vletěl Gelael do hrazení právě na nejužším místě trati u hradu. Sirotkin a Malja se mu nedokázali vyhnout a jejich tři monoposty dokonale zatarasily dráhu. Závod musel být přerušen červenou vlajkou.

Charlie Whitting po několika minutách přemýšlení rozhodl, že účastníkům uspoří nervové vypětí sprintu na zbývající tři kola. Oprava demolované bariéry by beztak trvala příliš dlouho.

Táta mne od mých tří let v motorsportu podporoval a rád bych mu mé vítězství věnoval. Musím ovšem přiznat, že i tento úspěch dokázal mému smutku ulevit jen maličko...,“ přiznal na stupni vítězů Leclerc.

Výsledek hlavního závodu Formule 2 v Baku:

1. C. Leclerc PREMA Racing 24 52:33.196 164.368 1:54.025

2. N. de Vries Rapax 24 52:36.665 +3.469 164.187 1:54.736

3. N. Latifi DAMS 24 52:39.586 +6.390 164.035 1:54.884

4. O. Rowland DAMS 24 52:42.286 +9.090 163.895 1:54.662

5. A. Markelov RUSSIAN TIME 24 52:44.890 +11.694 163.760 1:55.168

6. N. Nato Pertamina Arden 24 52:50.270 +17.074 163.482 1:55.426

7. J. King MP Motorsport 24 52:51.766 +18.570 163.405 1:56.281

8. R. Boschung Campos Racing 24 52:54.544 +21.348 163.262 1:55.990

9. S. Canamasas Trident 24 52:56.066 +22.870 163.184 1:56.085

10. S. Sirotkin ART Grand Prix 24 52:57.238 +24.042 163.124 1:56.129

11. G. Malja Racing Engineering 24 52:58.024 +24.828 163.083 1:55.802

12. N. Macušita ART Grand Prix 24 52:58.892 +25.696 163.039 1:55.422

13. S. Sette Câmara MP Motorsport 24 53:02.871 +29.675 162.835 1:55.438

14. S. Gelael Pertamina Arden 24 53:06.297 +33.101 162.660 1:56.335

15. R. Visoiu Campos Racing 24 53:06.516 +33.320 162.649 1:56.067

16. L. Ghiotto RUSSIAN TIME 24 53:22.403 +49.207 161.842 1:54.886

reklama
reklama

Komentáře ke článku