reklama
reklama

Novinky

  • 19.11.2017 Good Fernando Alonso potvrdil svoji účast na testu WEC v Bahrajnu

  • 18.11.2017 Good Danica Patricková chce startovat ve 102. ročníku 500 mil Indianapolisu

  • 17.11.2017 Neutral Pietro Fittipaldi (Lotus) se stal vítězem Světové série formule V8 3.5

Facebook Instagram
reklama
reklama

Mercedes v Malajsii jen zaškobrtnul

Mercedes v Malajsii jen zaškobrtnul

Josef Král pro FORMULE.CZ před VC Japonska

Jsme svědky diskusí o krizi Mercedesu. Já bych tohle slovo nepoužil. Sepang je hodně atypický, dráha byla zašpiněná, dost vlhká a s malým gripem. K tomu připočtěme velké horko. To všechno jsou podmínky, které stříbrným šípům dlouhodobě nesvědčí. Naopak paradoxně zvýšily výkonnost Red Bullu. Protože ten, jak víme, funguje skvěle mechanicky. A taková oslizlá nebo nenagumovaná trať mu vyhovuje.

Nesmíme také zapomínat, že Mercedes přivezl do Malajsie velký balík aerodynamických úprav, navíc hodně agresivní. Ladil ho s malým úspěchem celý víkend. Proto se Hamilton se vrátil k původnímu řešení. Přijde mi dokonce, že obětovali Bottase, aby zjistili, kde se stala chyba. Díky tomu nasbírali data, která následně využili inženýři v továrně a testovací jezdci na simulátoru. Takže i když mezi oběma podniky je jen týden, jsem přesvědčen, že už vědí, kde byl zakopaný pes. Uvidíme, zda nasadí celý paket, nebo jen jeho část. Možná je i varianta z Malajsie, tedy Hamilton se starým provedením a Bottas s novým.

Suzuka, která patří k nejobtížnějším okruhům, bude patrně zase nejvíce hrát do not Mercedesu. Není extrémně pomalá, má spád a rytmus, zatáčky se projíždějí dost rychle, je to hodně o aerodynamice. Pozor ovšem na Ferrari, které mělo šanci v Malajsii zazářit, ale bohužel se mu nezadařilo. U Vettela, začínajícího úplně zezadu, byla nicméně vidět úžasná rychlost, jejíž zásluhou se dokázal propracovat tolik dopředu. Kontakt se Strollem po dojetí naštěstí neznamenal nutnost něco na jeho autě měnit. Přesto to není nic příjemného, protože na první pohled vyhlíží všechno fajn, ale po delší době se taková událost třeba negativně projeví na některých komponentech. Každopádně si nemyslím, že by mělo Ferrari na to vyhrát s přehledem kvalifikaci, jako se mu to mohlo podařit v minulé velké ceně.

Blíží se konec sezony a na pilotech už se dá trochu pozorovat únava. Hlavně z náročného cestování, i když je částečně kompenzováno menším počtem sponzorských akcí. Jsou ale trénováni na změny časových pásem a nyní i patřičně aklimatizováni. Navíc, když závodník sedne do vozu, rázem přepne hlavu do jiného režimu a podává stoprocentní výkon.

reklama
reklama

Komentáře ke článku