Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Aston Martin se vidí v pozici narušitele

Aston Martin se vidí v pozici narušitele

A má z toho radost

Andy Palmer je již stálým členem skupiny rokující o podobě pohonných jednotek po roce 2020. V rozhovoru pro web Motorsport popisoval postavení Aston Martinu jako zástupce "nezávislých" motorářů, ačkoliv se, samozřejmě, jedná o automobilku, ale s hodně omezenými finančními možnostmi. Na čem se tedy FIA, FOM, Ferrari a tři obří korporace vyrábějící miliony automobilů ročně musejí dohodnout, aby byl seznam výrobců motorů opět pestřejší?

"Je nám jasné, že současní výrobci chtějí F1 vést k tomu, co mají teď," řekl generální ředitel Aston Martinu. "Konečně, na jejich místě bych dělal totéž. Cítíme se mezi nimi jako narušitelé, ale mně se to líbí.

Pokud se do toho pustíme, nebudeme to dělat sami. Už jsme začali hledat partnery. Potřebujeme technického i výrobního partnera. Začali jsme s analýzou a vedle toho pracujeme na ovlivnění pravidel. Sepsali jsme dopis, kterým jsme FIA ​​a Liberty Media obeznámili s našimi názory jako nezávislého výrobce. Chceme standardizovat část, ve které neprobíhá žádný vývoj, aby nezávislý výrobce mohl nakupovat u ostatních. Také se potřebujeme zbavit rekuperace tepelné energie z turba, což je pro nás málo podstatná věc, na které musejí pracovat stovky lidí. Kromě toho je třeba snížit náklady na vývoj, omezit hodiny na dynamometru stejným způsobem, jakým se redukují zkoušky šasi (ve větrném tunelu). Na tom jsme se zatím nedohodli, ale povzbudilo nás, že naše požadavky zarezonovaly.

Nejsme obrovská společnost a peníze musíme utrácet s rozvahou, takže omezení dynamometrů bude klíčové. Pokud jsem to správně pochopil, tak k finální podobě pravidel máme dospět během příštího roku. Nejsme na tom jako před třemi lety, máme nějaké zdroje, ale naše pokladnice není bezedná. Pokud vyhoví naším požadavkům, pak si dovedu představit, že náklady budou akceptovatelné, přestože přesvědčit představenstvo bude beztak výzva. Víme, do čeho jdeme. Já jsem začínal jako motorový inženýr, najali jsme dva velké odborníky z F1 a jsme na jedné lodi s Red Bullem."