Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jezdci znovu budou muset šetřit energií

Jezdci znovu budou muset šetřit energií

Současná auta vydrží o sezonu déle

Formuli E čekají od příští sezony poměrně velké změny pravidel. FIA tentokrát operativně zareagovala na připomínky jezdců.

Ti si stěžovali, že s příchodem vozů druhé generace prakticky odpadl důležitý prvek správného hospodaření s energií. Proto bude od ročníku 2019/20 při zavedení režimu skutečného nebo virtuálního safety caru po dobu jeho trvání vypnuta časomíra. Tak bude zajištěno, že účastníci absolvují v plném tempu celý časový limit 45 minut. Kromě toho jim za každou minutu neutralizace „zmizí“ z baterie jedna kilowatthodina.

Zvýšen bude rovněž maximální dostupný výkon při aplikaci takzvaného Attack módu, a to na 235 kW. Nebude však možné ho aktivovat ve fázi neutralizace závodu. 

Jezdci budou mít při aktivaci Attack módu k dispozici větší výkon

Piloti, kteří vyhrají svoji kvalifikační skupinu, obdrží bonus v podobě jednoho bodu. Tříbodový zisk pro držitele pole position přitom zůstává zachován.

FIA a management šampionátu také oznámily, že z důvodu úspory nákladů budou současné monoposty nasazovány o sezonu déle, než se původně předpokládalo, tedy až do poloviny roku 2022. Bude u nich povolen další vývoj pohonného ústrojí a baterií, nikoliv však aerodynamických prvků.