Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Automobilky teď F1 nepotřebují

Automobilky teď F1 nepotřebují

Todt se obává hromadného odchodu

Kdyby vám někdo na konci sezony 2008 řekl, že F1 do roka přijde o tři automobilky, možná byste si poklepali na čelo. Jeden odchod by nepřekvapil snad nikoho, ale nikdo nechtěl věřit, že se téměř najednou vytratí Honda, Toyota i BMW. Důvodem tehdy byla začínající hospodářská krize, proto se prezident FIA obává, že i teď bychom mohli být svědky podobného exodu. Pro F1 by to bylo ještě podstatně horší než před deseti lety, protože z emigrantů se mezitím vrátila pouze Honda a na palubu nenaskočila žádná nová automobilka. Dokážete si představit třeba 10 týmů s jednotným motorem Ferrari?

"Nemyslím, že kontinuita v motoristickém sportu teď bude mezi prioritami automobilek," podělil se Jean Todt o své obavy v rozhovoru pro Motorsport. "Můžeme pouze doufat, že nakonec všichni zůstanou. I proto musíme naslouchat všem. I těm největším, jinak bychom mohli být nepříjemně překvapeni. A musíme být skromní, jelikož my sice motorsport milujeme, ale pro lidi obecně nepatří mezi nezbytnosti. Budeme potřebovat moudrá rozhodnutí. Věci se nevrátí do normálu hned, ale věřím, že až se tak stane, F1 bude silnější než předtím.

Nepochybuji, že mnoho týmů, dodavatelů, automobilek se bude muset dobře zamyslet nad svými programy v motorsportu. Někteří mohou být okolnostmi přinuceni skončit. Proto teď musíme všechny co nejvíce motivovat, aby navzdory všemu zůstali. To je pro nás nejdůležitější."

Todt zřejmě mluvil zejména o snižování rozpočtového stropu pro týmy a jeho zavedení i pro výrobce motorů.

Který z továrních týmů letos píše poslední kapitolu svého příběhu? Foto: Renault

Zdroj: FORMULE.cz