Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Ferrari předvedlo SF-24

Ferrari předvedlo SF-24

Chce stavět na loňských úspěších.

Ferrari dnes udělalo online představení vozu SF-24. Po stránce lakování nikdo nečekal překvapení a ani se žádného nedočkal. Vůz Ferrari je převážně červený. Ale abychom zmínili i detaily, ubylo nelakovaného černého karbonu a přibylo bílých a žlutých míst, na základě čehož lze usuzovat, že konstruktéři si u letošního vozu už o trochu lépe poradili s hmotností. Díky filmovacímu dni už máme i fotografie vozu na okruhu Fiorano, kde prý proběhlo vše hladce.

Ferrari SF-24. Foto: Ferrari

Součástí představení byla jezdecká dvojice, která je stejná jako loni, ale jiná než bude příští rok. Carlos Sainz Vázquez de Castro musí mít smíšené pocity, když se těší na nový vůz Ferrari, zatímco už ví, že do dalšího si už nesedne. Již bylo odhaleno, že do Ferrari příští rok přijde Lewis Hamilton, zatímco Charles Marc Hervé Perceval Leclerc podepsal prodloužení smlouvy o neupřesněný počet let. Zapadá to do změn u Ferrari, které dostaly i vlastní přezdívku – Operation Relaunch, tedy něco jako operace restart. Předseda Ferrari, John Elkann, ji spustil, když na místě šéfa týmu vyměnil Mattiu Binotta za Frédérica Vasseura. Ten se od té doby snaží dát dohromady tým správných lidí na správných pozicích a jen v nejbližších týdnech má prý do továrny v Maranellu přibýt kolem 20 nových zaměstnanců. Technickým ředitelem zůstává Enrico Cardile.

Loňský vůz měl, hlavně v první polovině sezony, nepříjemnou vlastnost rychle ztrácet rychlost při delších stintech. Důvodem mělo být, že se těžce řídil, proto se jezdcům i těžce pracovalo s pneumatikami. Ve druhé části sezony se zavodní tempo SF-23 díky vývoji zlepšilo, ale jezdci stejně museli často začínat s velmi odlišným nastavením, aby alespoň jeden našel správnou cestu. Sedm loňských pole positions bylo přeměněno v jediné nedělní vítězství. Ale bylo to jediné vítězství, které loni nepatřilo Red Bullu, takže to lze vidět i pozitivně.

Designéři pod vedením Enrica Cardila se zaměřili na to, aby Charlesovi a Carlosovi dali snadno řiditelný, předvídatelně reagující vůz. Mohli se přitom odrazit od posledních pár závodů loňské sezony,“ píše se v oficiálním oznámení stáje z Maranella.

SF-24 mělo být kompletně novou platformou a změny se opravdu dotkly každé části vozu, i když se držíme kurzu nastaveného během loňského roku, který nás už na konci sezony dovedl k lepší konkurenceschopnosti,“ řekl technický ředitel týmu, který do posledního závodu sezony 2023 bojoval o druhé místo Poháru konstruktérů.

Zásadními změnami prošlo zadní křídlo a Cardile přiznal, že cílem je napodobit rychlost Red Bullu na rovinkách, díky čemuž by jezdci Ferrari mohli v soubojích přestat táhnout za kratší konec provazu. Ale o napodobení aerodynamické efektivnosti Red Bullu se zavřeným i otevřeným DRS se nejspíše budou letos pokoušet všechny stáje. Ferrari SF-24 a Aston Martin AMR24 jsou zatím jediné dva vozy, které v přední části nenapodobují loni extrémně úspěšný Red Bull RB19 s jeho předním pull-rodem a zadním push-rodem.

Zdroj: Ferrari, Motorsport, úvodní foto: Ferrari