Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Grand magazín 9/2014 (14. – 22. května)

Grand magazín 9/2014 (14. – 22. května)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Letos založený tým Duqueine Engineering rozšíří dle zprávy z 20. května pole nynějších 63 přihlášených zájemců v závodě 24 hodin ve Spa. (předběžná startovní listina Zde). Tým má prozatím zajištěnu účast čtyř jezdců, kteří by měli obsadit vozy Ferrari 458, jeden ve třídě smíšených posádek (zatím oznámený Ayari), jeden v amatérské kategorii (Duqueine). Není však vyloučena ani účast francouzské stáje v dalších podnicích letošního ročníku vytrvalostní série BES.

Poměrně vzácnou přítomnost Nissanu GT-R v úpravě pro GT3 by již v letošním roce měla zmírnit účast dvou vozů týmu Nova. Podle informací ze 14. května zvažuje italská stáj nasazení nově pořízených vozů (příští rok případně třetího) ve vybraných podnicích obou hlavních sérií společnosti SRO a v GT Open.


  MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Otazníky nad novou generací GT vozů

S blížícím se termínem předložení pravidel jednotných GT ke schválení se vyrojily dohady o rozporech mezi FIA (a ACO) a výrobci. Předpisy s platností od roku 2016 by měly být jedním z témat na zasedání Světové rady FIA koncem června v Německu.

Jádrem sporu je představa FIA o návrhu nové technologie úpravy výkonnosti motorů dle kroutícího momentu, které podporuje většina úpravců vozidel kategorie GT3. Výrobci zabývající se mj. přípravou vozů třídy GTE (Porsche, Ferrari, Aston Martin, Chevrolet, SRT-Viper a BMW) však požadují použití stávajících omezovačů sání vzduchu.

V krajním případě může dojít pouze ke schválení předpisů týkajících se podvozku, s nimiž souhlasí i výrobci. Ty budou použity pro vozy GTE s platností od roku 2016 v případě neschválení pravidel jednotných GT. Třídy GT3 se však tyto návrhy nedotknou.

Další informace by mohly být známy 6. června, kdy je naplánováno jednání výrobců.


  MS GT1 Slovakia Ring 2012

Foto: Martin Ševčík

Výsledkový servis

Blancpain Sprint (2/7); BGTS (3/12), Brands Hatch

Na okruhu Brands Hatch se po dlouhé době znovu utkaly sportovní vozy. Poslední vystoupení této kategorie proběhlo již v roce 1996 účastí série BPR, na níž se tehdy Ratel podílel. I přes pouhou dvacítku vozů (15 v hlavní třídě, 2 se smíšenými posádkami a 3 sestavené z mladých talentů) se jednalo o vydařený víkend.

Na roštu kvalifikačního závodu se objevilo jen 19 vozů, po poškození porsche hostujícího týmu Farnbacher ve volném tréninku. V napínavém závodě dokázal uhájit své vedení Proczyk před dotírajícím Buhkem. Více o kvalifikačním závodě naleznete Zde.

Vynikající víkend se podařilo završit posádce Proczyk/Bleekemolen také odpoledním vítězstvím. Méně radostné zprávy čekaly na české a slovenské fanoušky po odstoupení Rosiny. Další informace o hlavním klání naleznete Zde.

Vydařenější víkend prožíval Salaquarda, o jehož popisu víkendu se více dočtete Zde. Větší naděje na zisk bodů se ani tentokrát Engemu nevyplnily, více Zde.


  Enge/Rosina na Brands Hatch

Foto: Petr Gabriel

Očekávané události

23. – 25. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/12), Silverstone

V porovnání s úvodním podnikem v Monze se ve Velké Británii objeví několik domácích zájemců. Přihlášeno je 45 vozidel, skutečně by se podniku mělo zúčastnit 44 účastníků.

Mezi profesionály je přihlášeno opět 13 posádek. Neúčast týmu Reiter nahrazuje domácí stáj Leonard (Aston Martin). Oproti původním předpokladům se nepodařilo zajistit v této třídě účast tovární stáje Aston Martin.

Největší vzrůst zájmu je o kategorii smíšených posádek. Nakonec se opět neobjeví belgický AF Racing International (Lamborghini, možná až ve Francii), další tři domácí zájemci se účastní: Generation Bentley Racing (Bentley), Beechdean (Aston Martin) a Triple 888 Racing (BMW).

Celkem devět účastníků bude soupeřit v amatérské třídě. Zde přivítají hostující tým Horse Power (Aston Martin).

Čas přenosu nedělního vytrvalostního závodu prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) začne ve 15,45. Start do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem následuje o deset minut později, vlastní závod je zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

23. – 25. května - ADAC GT Masters (3/8), Lausitzring

Třetí podnik německé série se odehraje v blízkosti českých hranic. Pokud by jste se rozhodli pro návštěvu, můžete využít informace z článku věnovanému pro plánování osobní účasti na okruhu (více Zde). Lákadlem je kromě přístupnosti série fanouškům také účast Tomáše Engeho (č. 24, Reiter, Chevrolet) anebo hostování mistra světa rallye, Sébastiena Ogiera (č. 12, Prosperia, Audi). Přihlášeno je nyní 25 účastníků.

6. – 8. června - International GT Open (2/8), Algarve

6. – 8. června - ADAC GT Masters (4/8), Red Bull Ring

21. – 22. června - International GT Open (3/8), Jerez

27. – 28. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/12), Paul Ricard

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (28. dubna – 13. května) naleznete Zde.

Profily šampionátů

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: FIA, SRO, ADAC, GT Sport, Endurance-Info, Sportcar 365, GT Eins, Autosport, Formule