Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Hamilton zaskočen rychlostí Ferrari

Hamilton zaskočen rychlostí Ferrari

Má Mercedes problém se žravostí pneumatik?

Lewis Hamilton řekl, že ho zaskočila dnešní rychlost Ferrari. Mercedes byl nejrychlejší v obou dnešních trénincích, ale Kimi Räikkönen zaostal za nejlepším Hamiltonovým časem pouze o 4 desetiny sekundy a velmi dobře vypadaly také jeho časy ze závěrečného dlouhého stintu.

"Zdá se, že jsou na tom opravdu dobře," řekl Hamilton novinářům. "Pohled na jejich časy mě zaskočil. Uvidíme, zda udrží tempo během celého víkendu."

Brit však vynechal prakticky celý první trénink a problémy s motorem omezily také jeho program v druhém tréninku. Je si tedy jistý, že dnes večer dokáží vůz lépe nastavit a zítra ráno budou rychlejší.

"Vím, že moje kolo nebylo skvělé. Myslím, že můžeme udělat pár úprav ve vyvážení a nastavení. Nastavení jsme se nestihli ani dotknout, takže nás ještě určitě čeká hodně práce, jsem si však jist, že po vyladění se trochu zlepšíme."

Úřadující mistr světa nakonec nemusel vyměnit celou pohonnou jednotku, mechanici však museli během přestávky mezi tréninky vůz rozebrat a znovu složit.

"Moji lidé odvedli fantastickou práci. Znovu poskládali vůz, vrátili do něj motor, převodovku a všechno ostatní a dostali mě na trať. Zde je to kvůli vedru velmi náročné na pneumatiky. Proto bylo důležité dostat se na trať a udělat alespoň pár kol."

Rosberg měl možnost využít celou délku obou závodů, ale přesto se nedokázal s pneumatikami vypořádat podle svých představ. Management pneumatik a dobře připravená strategie bude podle něj pro závod v malajském horku klíčová.

"Letos jsme dostali nové pneumatiky, které by měly být trochu odolnější, ale momentálně to tak nevypadá," řekl dnes Rosberg. "Kromě toho jsme opět měli rekordní teplotu asfaltu, přes 60°C. Sedíme nízko nad zemí, teplo z asfaltu sálá do šasi a v kokpitu je pak pořádně horko."

Rosberg tedy souhlasí s tím, že střední směs bude použita pouze jako kvalifikační a po krátkém prvním stintu se už asi většina pole spolehne pouze na tvrdou směs.

"Ano, určitě to tak bude. Tvrdé směsi budou závodní a uvidíme, jak daleko se po startu dostaneme na měkčí směsi."